Lars Weyer Andreassen Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 Hei alle! Det finnes mange måter å vaske klær på på langtur. Men jeg finner lite info om hva som er den mest miljøvenlige måten. Hvilke vaskemidler/såper bruker dere andre? Og er dette vaskemidler/såper som er "harmløse" for omgivelsene? Kanskje spesielt tenker jeg på bekker/innsjøer/vassdrag som er fiskeførende. Er det noen som sitter på noe kunskap her? Siter
+Memento mori Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 2 timer siden, Lars Weyer Andreassen skrev: vaske klær på på langtur Er det kortere tur enn 14 dager vasker jeg ikke. Har med en ekstra truse i stede som jeg bytter til ved behov. Hvor lenge skal du være borte? 2 timer siden, Lars Weyer Andreassen skrev: vaskemidler/såper bruker dere andre Bruker bare en universalspåpe på tur. Sts universal Brukes til oppvask, hår, kroppen og til klesvask om det blir nødvendig. Siter
Imp Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 (endret) Så var det denne mikroplasten da....som det finnes masse av i høyteknisk friluftstøy...🙄 Endret 12. juli 2018 av Imp Siter
+tshansen Skrevet 13. juli 2018 Skrevet 13. juli 2018 Det er få ting som er så miljøvennlig som å la en elv bruse gjennom tøyet, men da skal du gjerne ha litt tid på deg. Slik vasket vi de ekstra skittene klærne på landet før, la de i elven å lot elven renne gjennom tøyet en dag eller to. Skremmende effektivt. Siter
+TheSleepwalker Skrevet 13. juli 2018 Pålogget Skrevet 13. juli 2018 12 timer siden, Imp skrev: Så var det denne mikroplasten da....som det finnes masse av i høyteknisk friluftstøy...🙄 I undertøyet også? Vasker noen noe mer enn sokker, boxer og eventuelt trøye/stilongs? En dråpe såpe i en pakkpose og "rist og klem godt",med påfølgende tømming og skylling langt unna vannkilden burde vel fungere bra? Skyller bare boxern om været tillater tørking jeg. 1 Siter
Bjørn J Skrevet 13. juli 2018 Skrevet 13. juli 2018 41 minutes ago, TheSleepwalker said: Skyller bare boxern om været tillater tørking jeg. Skylle boxern og sokkene ved behov, det holder. På lengre turer er det godt å ta på seg den rene, ekstra boxern som ligger i sekken. For ikke å snakke om å kle på seg de helt nye og ubrukte sokkene som ligger nederst i sidelomma. Det er godfølelse, det! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.