jaywalkers Skrevet 7. juli 2018 Skrevet 7. juli 2018 Hej hej Etter å ha letet rundt i internet prøver jeg mitt lykke her. Vi (2 pers) planer kanotur i sommer og vi ville helst være ute annenhalv måneder eller mer. Etter letingen i internet fant vi masse turer (mest i sverige) men de er korte og rundturer for det meste og vi fant ingen side hvor man kan enkelt se om det går an å koble dem sammen. Jeg antar at det er best å starte med elv og innsjøtur og paddle til havet fordi det finnes ingen mulighet å paddle inlands i mer enn en måned uten å bære båten lange strekker. Det er ikke at jeg tenker å få en detaillert tur utlagt for meg, men heller at jeg får kanskje en ide hvor noe sånt kunne lykkes og hvor vi kan starte å lete etter muligheter konkret. Hvis noen har gjort noe sånt og vil gjerne dele erfaringer så er det naturligvis veldig velkommen! Så spørs er: Vet noen en bok, side eller person hvor vi kan finne informasjon om et sånt prosjekt? Eller vet noen en område hvor det kunne lykkes å koble sammen en kanotur over ca. 1.5 måneder? Finnes det detaljer man må huske hvis man paddler i havet motsatt elv og innsjø, f.eks. om det trenges forsjellige typer kano? Noe annet som dere vil si som tipps hvis dere leser dette? Tusen Takk!! PS: unskyld hvis det er skrevet lite rart, norsk er ikke mitt morsmål Siter
+rayun Skrevet 7. juli 2018 Skrevet 7. juli 2018 Kanskje du kan starte på Innsjøen Femunden for deretter å padle elva ned som etterhvert blir Trysilelva og så Klaraelva når du krysser grensa til Sverige. Du kommer ettehvert ut i Vänern for så og følge Götaelv og ut i havet ved Göteborg. En som tidligere var på dette forumet tok den turen og jeg mener han brukte ca 1 mnd. 2 Siter
jaywalkers Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Skrevet 10. juli 2018 Takk, det høres bra ut! Har hørt om denne turen med starten i vänern, men ikke ideen å starte i Femunden, skal lete det opp. 1 Siter
Gjest Mareng Skrevet 10. juli 2018 Skrevet 10. juli 2018 Hva med å ta flere turer? Dele turen opp i to etapper/områder? Siter
Izzy Skrevet 10. juli 2018 Skrevet 10. juli 2018 Kikk på hjemmesiden til disse to, de er i gang med den turen som er nevnt..fra Käringsjön i Sverige og til Göteborg. https://deluxeturer.se/pagaende-turer/nordens-langsta-vattenvag/fardvag/ 2 Siter
Ola S. M. Skrevet 10. juli 2018 Skrevet 10. juli 2018 Hva med Gallojohka-Njuolasjohka-Vaskojoki-Enare-Vatsari-Munkelva? Hvis du koser deg litt under veis kan du få til en drøy måned her. 1 Siter
Tiur3 Skrevet 10. juli 2018 Skrevet 10. juli 2018 rayun skrev (På 7.7.2018 den 11.26): Kanskje du kan starte på Innsjøen Femunden for deretter å padle elva ned som etterhvert blir Trysilelva og så Klaraelva når du krysser grensa til Sverige. Du kommer ettehvert ut i Vänern for så og følge Götaelv og ut i havet ved Göteborg. Ekspander Skal være fin tur det, selv om det vel er en del bæring i begynnelsen. :) De kan padle videre helt til Malmø (via noen sluser), eller en svipptur bort til Stokholm. Så ingen grunn til å avbryte i Gjøteborg. Siter
Hermansen Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 Hva med fra Lesja til Røros Må naturligvis bære litt, og ingen anelse hvor lang tid det vil ta Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.