Terka Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Noen som har testet disse? Skal ikke kjøpe selv men et nyskjerrig på om komforten er like bra som dem skriver. 😄 Og vil ikke disse isolere særs dårlig mot kaldt underlag som vi har en del av her ila året? https://www.klymit.com/inertia-x-frame-recon-ultralight-sleeping-pad.html 1 Siter
Terka Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Skrevet 26. juni 2018 Mareng skrev (På 26.6.2018 den 10.42): Snakker om at luft isolerer... Ekspander Vel...kongens nye klær? 😄 Antar vekt og pakkevolum er nøkkelord her, i tillegg til sovekomfort. Jeg solgte selv et Thermarest Xlite (Regular= 340g) som jeg syntes ble for kald selv på enkelte fjellturer ila sommeren. Med Thermarest Xtherm (Regular = 430g) som også "kun" er luft så er jeg varm godt ned på minusgradene. Inertia X Frame Recon veier forøvrig 292g. (De har også lettere varianter) Siter
whistler Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Her snakker vi minimalistisk ja.. Skal denne gi nok isolasjon må den nok kombineres med et lett skumunderlag. Sammen med et Mammut Alpinemat UL blir det jo en lett kombo som kanskje kan funke bra? Har ikke helt trua på forslaget dems om å plassere det inni soveposen.. Siter
Gjest Mareng Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Kan ikke vi bare være enige om at dette ser jævlig ukomfortabelt ut? Siter
Thomas E Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Jeg har ikke turt(eller særlig lyst) å prøve. Jeg vrir meg masse i søvne, og dette vil vel kun funke for folk som sover rolig og på ryggen. Men det er en morsom ide da Lufthullene fylles vel av soveposen(?), da de er plassert i områder man ikke hviler hardt ned på, hvis dere skjønner. 1 Siter
Martin HJ Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Ikke at det har noe å si, men kjenner jeg blir litt uvel av navnet - Klymit Inertia. Høres ut som noe kun en heftig runde Azitromax kan kurere. Utenom det så må jeg si at ikke er fan av å ha svære store hull i liggeunderlaget mitt. Så er skeptisk til den saken der.. Men den kan jo vise seg å være en positiv overraskelse, men det får noen andre finne ut av 6 Siter
Gittiamo Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Jeg hadde ikke turt å prøve. Hadde antagelig surra meg inn i disse pølsene og det var det 😂 men den er sikkert godt for noe 👌🏻 Siter
ViktorS Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Ser sært ut... Tips til underlag som skal brukes sommertid, minimum lengde 180, bredde 60 cm, som tar lite plass i sekken og ikke koster all verdens?:) Siter
whistler Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 ViktorS skrev (På 26.6.2018 den 11.33): Ser sært ut... Tips til underlag som skal brukes sommertid, minimum lengde 180, bredde 60 cm, som tar lite plass i sekken og ikke koster all verdens?:) Ekspander Exped Synmat Hyperlite LW er min favoritt. Pakkvolum som en brusflaske, 450 gram og (nesten) like komfortabelt som Downmat 7LW. Koster jo litt, så det spørs hva du legger i allverdens 1 Siter
nesning Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Med det designet blir i hvert fall ikke knekkebrødsmulene liggende oppå. 3 Siter
+zimwalker Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Navnet høres litt ut som en kjønnssykdom, og det er vel en viss fare for at urinveisinfeksjon blir det noen kan få på kjøpet her. Skal bli interessant å høre om noen her prøver det 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Litt for ekstremt for min del 😅 Men ser at klymit også har en annen type som er mer fristende. Så raskt at den har endel bruker erfaringer som er positive og kan brukes for sidesovere også... https://www.klymit.com/inertia-ozone-ultralight-sleeping-pad.html 1 Siter
whistler Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Tor-Erik-L-77 skrev (På 26.6.2018 den 19.04): Litt for ekstremt for min del 😅 Men ser at klymit også har en annen type som er mer fristende. Så raskt at den har endel bruker erfaringer som er positive og kan brukes for sidesovere også... https://www.klymit.com/inertia-ozone-ultralight-sleeping-pad.html Ekspander Her foreslår jeg du melder deg som prøvekanin, Larsen Siter
+zimwalker Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Har lenge lurt på hvorfor noen kjøper nye bukser med hull i. Skjønner det nå, det er for å få ned vekta. De er "lett pakkere" med andre ord. Btw, synd at begrepet "airbag" er i bruk, ellers kunne Bergans ha gjort det stort i dette markedssegmentet. Siter
+TheSleepwalker Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 De X-frame underlagene er visst, i følge internett, best om man ligger på ryggen og har riktig kroppslengde/proporsjoner. 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 whistler skrev (På 26.6.2018 den 19.13): Her foreslår jeg du melder deg som prøvekanin, Larsen Ekspander Fant ingen norske nettbutikker, orker ikke å styre med import selv 😂 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.