K-nitraM Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Hei, har en Gregory Baltoro 85 l sekk, den kommer jo med en flaskeholder på den ene siden av hoftebeltet. Skulle gjerne hatt en flaskeholder på andre siden også. Noen som kan anbefale flaskeholdere til hoftebelter? Siter
+zimwalker Skrevet 2. juli 2018 Skrevet 2. juli 2018 Jeg bruker ei slik som dettehttps://www.sierratradingpost.com/lowe-alpine-waist-belt-bottle-pocket-insulated~p~85704/reviews/6408724~nice-insulated-carrier-for-your-nalgene/ Fant den ikke for salg i Norge, men noen vet kanskje hvem/hvor. Jeg har festet min til skulderreima på sekken med ei kort pakkreim , slik at toppen på flaska henger i høyde med armhulen. Liker det best slik, men den kan også "tres" på hoftebeltet. 1 Siter
+zimwalker Skrevet 2. juli 2018 Skrevet 2. juli 2018 Her er et par alternativ, Mammut bottle holder på tilbud hos Skittfiske: www.skittfiske.no/mammut/175211/mammut-add-on-bottle-holder-lettvekts-flaskeholder-til-ryggsekker Mammut bottle holder, en annen variant fra samme: www.skittfiske.no/mammut/175212/mammut-add-on-bottle-holder-insulated-lettvekts-flaskeholder-til-ryggsekker Flaskeholder hos Gramjegeren: gramjegeren.no/shop/product/flaskeholder?tm=nettbutikk 1 Siter
Prebb Skrevet 3. juli 2018 Skrevet 3. juli 2018 Jeg kjøpte en dynafit-sekk som hadde en løs flaskeholder på seg. Den flytter jeg rundt på andre sekker. Jeg ser de selger den løst også. https://www.dynafit.com/equipment/accessories/bottle-holder Jeg har den dog på skulderreimen. Alt som henger på hoftebeltet har en tendens til å dingle med mindre man får det like integrert som på baltoro. En annen fordel med å ha den på skulderen er at det finnes lange sugerør du kan bruke slik at du kan drikke uten å løsne flasken ut. Det bruker jeg som et alternativ til drikkeblære som alltid gir dårlig smak på vannet. Vann veier mye. Spør deg selv og om du virkelig trenger 2 flasker på deg til enhver tid. Hvor ofte ferdes du i terreng hvor det ikke er mulig å få tak i vann? Jeg har ofte med meg en stor litersflaske, og en kopp. Koppen brukes til å drikke når jeg går forbi vannkilder, og litersflasken fyller jeg opp dersom jeg vet det er langt til vann, eller når jeg slår leir. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.