GrendelRaptor8 Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Vel, Måtte ha meg en tur ut på heiene nå. Kontoret begynte å føles veldig trangt Jeg er vel egentlig ingen utstyrsfreak og det var mange år siden jeg har investert i noe særlig turutstyr, men i år hadde jeg fornyet "lageret" med nytt MSR Hubba telt og ny Jetboil primus. Var spent på å prøve disse. MSR Hubba teltet fikk Edititors Choice award i Backpacker magazine, og imponerte meg stort med kun 1.3 kg. Veldig romslig og bra. Jetboil primus imponerte ikke noe mindre. Deilig følelse og å starte denne om morgenen og ha rykende fersk kaffe 1-2 minutt senere. Utrolig liten, lett og rask. Kan legge til at jeg sparte utrolig mye penger på å kjøpe disse via nettbutikk fra USA. Teltet har jeg funnet hos Sportsnett til 3990, men fikk det fra USA for rundt $200, og primusen selger her i Kristiansand for ca 1300-1400 kr tror jeg på Aage Johanessen, men fikk den for $70-80 fra USA. Hadde en nydelig tur i området mellom Brokke-Suleskar veien og Ljoslandsområdet. Parkerte ved Øyuvsbu og gikk i et slags trekant nedover mot Gaukhei videre østover mot Josephsbu og så nordover igjen til bilen. Slapp unna det verste regnet. Måtte dele denne tråden opp i 2 for å få med alle bildene. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Fjellgeita Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Hei! Setesdal er flott! Fulgte du turiststiene eller vandret du på egenhånd? Hvor gikk du? Siter
GrendelRaptor8 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Gikk primært på egenhånd. Det står øverst i posten en vag beskrivelse av hvor jeg gikk: Parkerte ved Øyuvsbu og gikk i et slags trekant nedover mot Gaukhei videre østover mot Josephsbu og så nordover igjen til bilen. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Har du adressen til nettbutikken? Hvor mye kostet shipping? Siter
GrendelRaptor8 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Jepp. Jeg pleier vanligvis å handle fra REI.com eller Campmor.com. Denne gangen var det fra Campmor.com REI.com sender direkte til Norge, men det gjør ikke Campmor.com. Da bruker jeg jetcarrier.no for frakt. Fungerer kjempefint og billig. Siter
Dag G - Evje Skrevet 31. mai 2013 Skrevet 31. mai 2013 Flott tur du hadde der west. 7 år gammel tur kommer til heder og verdighet igjen. Hadde vel ikke funnet den uten"TURKARTET", nei. Et smart tiltak 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.