TOT Skrevet 4. juni 2018 Skrevet 4. juni 2018 (endret) Nød lærer naken ... osv, og med nyanskaffet kano og en plutselig trang til tur, måtte mangel på tralle løses! Resultatet ble sykkelvogna. Funket helt utmerket. Kanoen lot seg trille med en hånd t/r Losby - Mønevann. Mesteparten av baggasje la jeg i vogna, mens jr fikk sitte oppi. Framhjulet på vogna var ikke ned i bakken ved trilling, men støttet oppunder kanoen. Endret 4. juni 2018 av TOT 5 Siter
tusjmann Skrevet 4. juni 2018 Skrevet 4. juni 2018 Fantastisk tralle :).... Ser forresten ut som om monteringen har en liten skavank foran på bauen, hvor buen går litt opp... Sannsynligvis er spantet på feil side av den svarte "holderen" :-). Mvh OCD Siter
TOT Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Skrevet 4. juni 2018 44 minutter siden, tusjmann skrev: Fantastisk tralle :).... Ser forresten ut som om monteringen har en liten skavank foran på bauen, hvor buen går litt opp... Sannsynligvis er spantet på feil side av den svarte "holderen" :-). Mvh OCD Jepp! Vannlinjen var på ingen måte rett på noen av sidene. Jeg lå og duppet rundt kanoen i packraft, og fikk sett det godt. Skal spantet være over eller under de svarte plaststopperne? Da jeg monterte ble jeg ikke helt klok på dette ... Siter
TOT Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Skrevet 4. juni 2018 (endret) 16 minutter siden, TOT skrev: Jepp! Vannlinjen var på ingen måte rett på noen av sidene. Jeg lå og duppet rundt kanoen i packraft, og fikk sett det godt. Skal spantet være over eller under de svarte plaststopperne? Da jeg monterte ble jeg ikke helt klok på dette ... Siden vi er inne på montering, har jeg et spørsmål til: Jeg har to seter med bein som festes i de langsgående bunnrørene. Beina er så vidt jeg kan bedømme helt parallelle. Det fremste setet sitter såpass langt bak i kanoen at det lar seg feste. Men det bakerste setet fikk jeg ikke satt rett der jeg mente det burde stå, dvs ganske langt bak. Resultatet ble et skjevt sete. Jeg merket ikke særlig til dette og det fungerte greit, men det ser litt pussig ut. Endret 4. juni 2018 av TOT Siter
tusjmann Skrevet 4. juni 2018 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, TOT skrev: Siden vi er inne på montering, har jeg et spørsmål til: Jeg har to seter med bein som festes i de langsgående bunnrørene. Beina er så vidt jeg kan bedømme helt parallelle. Det fremste setet sitter såpass langt bak i kanoen at det lar seg feste. Men det bakerste setet fikk jeg ikke satt rett der jeg mente det burde stå, dvs ganske langt bak. Resultatet ble et skjevt sete. Jeg merket ikke særlig til dette og det fungerte greit, men det ser litt pussig ut. Hehe, er nok ikke meningen at man skal feste setet så langt bak. Når det er sagt, så dropper vi ofte seter om vi har annet å sitte på(sekk e.l) da setene er ganske vonde... Siter
Gjest Mareng Skrevet 4. juni 2018 Skrevet 4. juni 2018 Slik er bakerste sits på min kano plassert. Jeg har avtagbare polstrede seter med rygg plassert oppå sitsene. Baksetet til venstre: Baksetet til høyre: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.