Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg litt opp på ulike former for fokuskalibrering og lurer på om det er en tjeneste det er mulig å kjøpe en plass, eller om man må prøve seg frem selv. Jeg er redd for å kludre det til så det blir værre enn det er.

Annonse
Gjest Turlyst
Skrevet

Hvilket objektiv har du problemer med, og på hvilket kamerahus?

Skrevet

Har også lyst til å sjekke/finjustere tamron 150-600 v1 på 500mm og 600m spesielt. Jeg tror det er greit som det er, men har et helt utrent øye så hadde vært bra å sjekke om det kunne blitt bedre.

Gjest Turlyst
Skrevet

Har hatt trøbbel med Sigma og Tamron selv. Snakket med noen spesialister i Bergen, men de mente objektiv og kamera måtte sendes inn sammen for kalibrering. Jeg solgte objektivet til en med et annet kamerahus, hvor det fungerte bra. 

Jeg holder meg til originaloptikk - lei tredjeparts optikk.

Gjest Turlyst
Skrevet
1 minutt siden, Karbonfilt skrev:

Har også lyst til å sjekke/finjustere tamron 150-600 v1 på 500mm og 600m spesielt. Jeg tror det er greit som det er, men har et helt utrent øye så hadde vært bra å sjekke om det kunne blitt bedre.

Har du microjustering av AF på D750?

Gjest Turlyst
Skrevet

Jeg testet på min måte inne med stativ - kunne telle prikkene på en fyrstikkeske, definert og skarpt. Canon EF 100mm Macro 2.8L IS. Superskarpt objektiv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.