+Bjarne H.S. Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 Kjell Iver skrev (På 31.1.2019 den 13.54): "Tørrmelk" må være i vinden. Søkeordet er helt i toppen på det som folk søker etter når de ankommer fjellforum fra en kjent søkemotor Det burde med andre ord være et godt marked for dette produktet fremover. Vil også slå et slag for å handle tørrmelk hos søta-bror om man først er over der i annet ærend. Jeg syns i hvertfall personlig at den er lettere å røre ut, og av bedre kvalitet. Nå er det jo straks mer utvalg i svenske matbutikker, og tørrmelk er ikke noe unntak sånn sett. Ekspander Har du et bilde av denne svenske tørrmelkpakningen, Kjell Iver? Vi som bor 50 mil fra svenskegrensa har ikke muligheten til å stikke over en tur akkurat når vi vil. Derfor må vi tørrmelkhungrige sende over en utsending, som vi spleiser på. Men da må vi ha et tydelig merke og helst bilde av pakning som utsendingen vår kan få med seg. Siter
Kjell Iver Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Skrevet 2. februar 2019 Bjarne H.S. skrev (På 2.2.2019 den 16.40): Har du et bilde av denne svenske tørrmelkpakningen, Kjell Iver? Ekspander Det er Semper Tørrmjølk.. Men jeg må si jeg mener det skal være både vanlig og skummet og få tak i. Den du ser der er skummet. Du får neste sjekke litt der borte i nettbutikker. Prøve med en liten pakke først. Vi syntes den svenske tørrmelka var lettere å løse opp enn den norske. En mye bedre konsistens - klumpet seg ikke så lett. Vi bruker å koke grøt med vann, og så rører vi inn melka til slutt, og da kommer kvalitetsforskjellen frem (men kan hende bare synsing også . 4 Siter
+Espen Ørud Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Anders Eriksen skrev (På 2.2.2019 den 15.24): Bingo! Ekspander Ta bilde av innholdsfortegnelsen er du grei. Den er vel så viktig for oss ute i provinsene som er avhengig av nett for å få tak i noe mer avansert enn Grandiosa... Siter
chatmaster Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Espen Ørud skrev (På 3.2.2019 den 0.00): innholdsfortegnelsen Ekspander 1 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 chatmaster skrev (På 3.2.2019 den 9.01): Ekspander Hvor får man fatt i disse? Siter
Anders Eriksen Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Bjarne H.S. skrev (På 3.2.2019 den 17.27): Hvor får man fatt i disse? Ekspander Type utlending-butikk (i mangel på et bedre ord), jeg kjøpe på scan asian shop. 1 Siter
+Kristian V. Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Tydligvis populært å selge på eBay også, får opp mange treff der det selges fra UK.. Siter
Terka Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Bjarne H.S. skrev (På 3.2.2019 den 17.27): Hvor får man fatt i disse? Ekspander F.eks.: https://www.vivamart.no/product/nido-melkepulver-400g/ (Ikke handlet der selv.) 2 Siter
2_o'Clock_Man Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Det ser ut til at denne forhandleren på eBay (grosshandel-lagerverkauf) bare tar GBP 8.70 i frakt, uansett antall bokser. Fraktprisen på GBP 8.70 ser ut til å holde seg helt fram til utlogging. (Sendte dog ikke bestilling.) Siter
Bjørn J Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Da skal det gå å bestille 4 bokser uten å komme over momsgrensa :-) Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 28. februar 2019 Skrevet 28. februar 2019 Svensk tørrmelk kan se ut til å kunne bestilles herfra! 3 Siter
+Walle Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Bjarne H.S. skrev (På 28.2.2019 den 17.45): Svensk tørrmelk kan se ut til å kunne bestilles herfra! Ekspander Semper tørrmelken er faktisk ganske grei. Kjøpte første pakke for endel år tilbake og blandet ett glass for å smake og ble positivt overrasket. Siden vi fra tid til annen svipper innom Nordby bruker jeg å kjøpe med meg en pakke eller to. Fint med lang holdbarhet. Den pakken jeg kjøpte før jul går ut i juni 2020 1 Siter
klatreminus Skrevet 13. mars 2019 Skrevet 13. mars 2019 chatmaster skrev (På 3.2.2019 den 9.01): Ekspander Selges på Vung Tau i kristiansand, betydelig billigere enn Viking Siter
kjell hugo Skrevet 21. mars 2019 Skrevet 21. mars 2019 Kjell Iver skrev (På 30.5.2018 den 15.18): Jeg oppretter et eget emne om dette så budskapet kommer klart fram. I en annen tråd om frokost er det sagt at Viking Tørrmelk er borte fra markedet. Jeg ba straks min samboer hamstre noen pakker for hos oss hadde de fortsatt på lager. Jeg sjekket et annet sosialt medie og spurte Viking melk (ja de har egen gruppe), om de hadde sluttet å lage eller distribuere dette, og de svarte: Hei Kjell Iver :) Hyggelig å høre fra deg. Nei, vi produserer fremdeles Viking Tørrmelk. Dessverre har Rema 1000 sluttet å føre produktet, men du kan fortsatt kjøpe tørrmelken hos Joker, Spar, Meny, Coop Mega og Coop Obs. Utvalget i de lokale butikkene kan variere, så et tips er å informere de ansatte i butikken om at du er interessert i å kjøpe Viking Tørrmelk ;) Ha en fin dag videre! Så jeg lar tipset gå videre. Det er veldig synd om slike produkt forsvinner fra butikkhyllene. Ekspander Hei nnnnnnn Takk for din henvendelse angående Viking Tørrmelk! Dessverre har dette produktet utgått fra vårt sortiment på det norske markedet grunnet manglende interesse. Vi forsøker hele tiden å møte markedets behov, og vil ta med din tilbakemelding i vår produktutvikling. Av den grunn er vi utrolig takknemlige for at du har tatt deg tid til å skrive og informere oss om din positivitet overfor produktet. Ha en fin kveld. Med vennlig hilsen Olivia Nestlé Forbrukerkontakt forbrukerkontakt@no.nestle.com Telefon: 800 80 730 Siter
+zimwalker Skrevet 21. mars 2019 Skrevet 21. mars 2019 > forbrukerkontakt@no.nestle.com Mail sendt! Siter
Leif88 Skrevet 22. mars 2019 Skrevet 22. mars 2019 har også sendt en mail, foreslå kanskje og rette produktet mer mot oss villmarkinger, og skifte focus fra dagligvarehandelen og over på sports og friluftsliv butikker. 1 1 Siter
+zimwalker Skrevet 22. mars 2019 Skrevet 22. mars 2019 Leif88 skrev (På 22.3.2019 den 10.26): har også sendt en mail, foreslå kanskje og rette produktet mer mot oss villmarkinger, og skifte focus fra dagligvarehandelen og over på sports og friluftsliv butikker. Ekspander Bra tenkt. Foreslo selv at kan selge direkte fra web. Men det spørs vel om en håndfull villmarkinger vil være nok til at de vurderer dette som potensielt lønnsomt. Her er svaret jeg fikk nå: Sitat Viking tørrmelk er dessverre gått ut av vårt sortiment, da etterspørselen er for liten. Jeg tar din hendvendelse videre til vår produktutvikler, så får vi håpe at det løser seg. Ekspander Siter
r.u.mad Skrevet 25. mars 2019 Skrevet 25. mars 2019 Leif88 skrev (På 22.3.2019 den 10.26): har også sendt en mail, foreslå kanskje og rette produktet mer mot oss villmarkinger, og skifte focus fra dagligvarehandelen og over på sports og friluftsliv butikker. Ekspander Har foreslått dette selv på her forumet tidligere men fikk dårlig gehør. Ja så absolutt, sportsbutikkene burde hatt tørrmelk, men jeg mener også at de bør levere dem i typiske turpakninger. Siter
klatreminus Skrevet 29. mars 2019 Skrevet 29. mars 2019 r.u.mad skrev (På 25.3.2019 den 15.47): Har foreslått dette selv på her forumet tidligere men fikk dårlig gehør. Ja så absolutt, sportsbutikkene burde hatt tørrmelk, men jeg mener også at de bør levere dem i typiske turpakninger. Ekspander ja, fint med pakninger som kan fyres opp på tur. Kanskje dette heller hadde vært noe for real turmat eller lignende.. Siter
valle Skrevet 25. april 2019 Skrevet 25. april 2019 Har sjekket en rekke butikker nå, ingen har tørrmelk. Kassadama på meny trodde de hadde sluttet å produsere?? Jeg er desperat på utkikk:) Siter
Omnilite Skrevet 25. april 2019 Skrevet 25. april 2019 Hvis det er noen som ønsker å legge ut på en litt "lengre" handletur etter tørrmelk: Det var 8 pakker Viking Tørrmelk igjen i matlageret på DNT hytta Tomashelleren nå i slutten av påsken. Utløpsdato på de var i løpet av året (2019) Lagerbeholdningen videre kan selvsagt ikke garanteres.. Siter
valle Skrevet 25. april 2019 Skrevet 25. april 2019 Ok, takk for svar. Har spurt i 5 butikker nå. Ingen har tørrmelk. Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 25. april 2019 Skrevet 25. april 2019 Nærhet til Sverige er en fordel. Jeg har også lagt ut en lenke tidligere i tråden her til svensk nettbutikk som selger. 1 Siter
Bsv Skrevet 25. april 2019 Skrevet 25. april 2019 valle skrev (På 25.4.2019 den 9.44): Ok, takk for svar. Har spurt i 5 butikker nå. Ingen har tørrmelk. Ekspander Som nevnt tidligere i tråden finner du Nido tørrmelk i innvandrerbutikker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.