Populært innlegg +Luesveis Skrevet 26. mai 2018 Populært innlegg Skrevet 26. mai 2018 Jeg hadde en fin tur i Trillemarka i pinsen, tilsammen 5 dager på tur, satser på at noen kan ha glede av en rapport. I juli i fjor hadde jeg min første tur i Trillemarka, som ga mersmak, på tross av så mye knott at den tiden jeg ikke var ute og gikk, måtte jeg holde meg i teltet. Det som gjorde at jeg måtte tilbake, var all den uberørte og naturlige skogen, trær i alle stadier, vill skog. Så jeg planla en ny tur, på våren, forhåpentlig før det ville være særlig med knott og mygg. Valget falt på den utvidede 17.mai- og pinsehelga, og jeg traff skikkelig godt: det var knapt insekter, og været kunne ikke vært bedre. Det meste av snøen hadde smeltet, ikke at snø er noe spesielt problem, og trærne hadde begynt å få knopper. Jeg dro på onsdagen. Etter en togtur fra Oslo S og to busser hoppet jeg av bussen i Nedre Eggedal ved Båsheim skole, og etter 250 greie høydemetre på skogsbilvei fra Båsum, dreide jeg av stien og var i villmarka. Returen var på mandagen, siste leir var ved Bråtatjenn, vest for Nedalen, derfra var det rundt en halvtime å gå i terrenget, så en drøy mil transportetappe på grusvei ned Nedalen og langs Nedalselva, til Coop i Nedre Eggedal. Grovt sett var ruta: Båsheim skole - Båsumsetra - Skjærsnatten - nord for Tuftnevann - nordvika i Myklevann - Tjenndalstønn - Bråtatjenn - Nedre Eggedal. Rett etter avstigning på Båsheim skole: utsikt mot Andersnatten: Hadde leirplass her, utsikt ned til Soneren. Ca. 1 km øst for Båsumsetra: Mellom Båsumsetra og Skjærsnatten: Utsikt vestover fra Skjærsnatten: Gaustatoppen i horisonten, sett fra Skjærsnatten: Mellom Tuftnevatn og Myklevatn: Mellom Tuftnevatn og Bråtatjenn: Har begynt å steke pannebrød på tur, og dette var første lengre tur med ferskt brød hver dag. Begynner å få taket på det nå :-) Fra siste leirplass ved sørvest-enden av Bråtatjenn. 10 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.