Severin Lie Rudi Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Hei! jeg har nettopp kjøpt en godt brukt Ally kano 15’ på Finn. Den har noen skavanker, blandet annet er det et knekt spant på den. I den anledning lurer jeg på om noen har erfaring med å fikse disse, eller om det er mulighet for å bestille nye spant et eller annet sted? Siter
Per Fredrik Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Spant får du hos Bergans, der får du også info om forhandlere. Siter
Severin Lie Rudi Skrevet 13. mai 2018 Forfatter Skrevet 13. mai 2018 Har du erfaring med å fikse de? Sveising eller slik Siter
Per Fredrik Skrevet 13. mai 2018 Skrevet 13. mai 2018 Sveising på tynne aluminiums rør bør gjøres av en med erfaring. Det er rett og slett en krevende jobb og det kan fort gå galt, men det lar seg gjøre. Spørs også om spantene er bøyd, da vil styrken svekkes hvis du må bøye dette tilbake på plass. 1 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 13. mai 2018 Skrevet 13. mai 2018 31 minutter siden, Per Fredrik skrev: Sveising på tynne aluminiums rør bør gjøres av en med erfaring. Det er rett og slett en krevende jobb og det kan fort gå galt, men det lar seg gjøre. Spørs også om spantene er bøyd, da vil styrken svekkes hvis du må bøye dette tilbake på plass. + at jeg tipper du får et nytt spant for en billigere penge enn du får noen til å alu-sveise.... 1 1 Siter
borgern Skrevet 13. mai 2018 Skrevet 13. mai 2018 Nytt spant koster vel 200-350 avhengig av hvilken størrelse det er. så det er ikke så dyrt. 1 Siter
Per Fredrik Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 12 timer siden, Severin Lie Rudi skrev: Har du erfaring med å fikse de? Sveising eller slik Det er nok for lenge siden jeg drev med tynnpalate sveising. (gass) Så jeg kan nok ikke hjelpe deg. Er enig med borgern, best å kjøpe nye. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.