Bjørn S. Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Noen som har gått denne? Hvordan var det, i såfall? Siter
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har bare gått opp til Steinflytind fra øst. Dette var greit også på vinteren - siste toppblokka på 2 meter var vrien å komme opp på - vi hjalp hverandre opp... Siter
Christopher Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Jeg gikk den i fjor. Da skar vi litt ned i sørveggen, og rundt før vi tok de siste metrene fra vest. Siter
Bjørn S. Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Skrevet 12. oktober 2003 Det er kanskje litt misforståelse om hva jeg er ute etter . Å gå opp til Tjørnholstind eller Steinflytind er ingen sak, men hva med eggen i mellom de to? Jeg mener å ha lest at det går an, men at det nødvendigvis er luftig. Det jeg lurer på er derfor om noen har gått eggen og som kan si noe om det. Steinflytind har en primærfaktor på 20m, er midttoppen en sekundærtopp? Siter
werdna Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 Avhengig av hva slags forhold du har til risiko bør det være mulig å gå ryggen vinterstid. Den er smal og utsatt (bratt ned på begge sider) så jeg ville hatt med stegjern og isøks for sikkerhets skyld. Jeg så den den vinterstid for noen år siden og hadde ikke nølt å gå bortover den idag. Egger er ofte snillere vinterstid. Snøen fyller opp sprekkene og ujevnhetene og "utvider" den i bredden. Dessuten er det ikke så scary med snø som underlag å dette på som det er med stein. Siter
ods Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Eggen mellom Steinflytind og varden på Tjørnholstind er ikke vanskelig. Jeg har gått den flere ganger, også med folk som ikke kan betraktes som fjellvante uten at de har hatt problemer. Vanskelighetsgraden er ikke så mye som en toer. Siter
Bjørn S. Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Skrevet 13. oktober 2003 Det høres bra ut! Jeg har nemlig vært på Tjørnholstind, men ikke på Steinflytind. Neste gang jeg er der blir jeg nødt til å prøve eggen Men hva med midttoppen? Har den primærfaktor over 10m? Noen som vet det? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.