Flyalf Skrevet 31. januar 2023 Skrevet 31. januar 2023 GrundeL skrev (På 28.12.2022 den 17.49): Jeg kommer nok til å kjøpe disse innerteltene løst når de kommer på markedet. Ekspander Vet du om Durston XP 2 er klargjort for plug-and-play med innertelt? Siter
+GrundeL Skrevet 31. januar 2023 Skrevet 31. januar 2023 (endret) Flyalf skrev (På 31.1.2023 den 6.57): Vet du om Durston XP 2 er klargjort for plug-and-play med innertelt? Ekspander Standardutgavene har løse innertelt og man vil fritt kunne bytte mellom mesh og solid utgavene. Når jeg kjøpte mine så fantes de bare med mesh innertelt, så jeg kommer nok til å kjøpe solid versjon(er) når disse kommer i "løssalg". Pro versjonene er en-duks (dynema) telt, med fastsydd bunn og sidevegger/innganger. Pro versjonene er ikke laget for bruk med løse innertelt. Men det går sikkert an å hacke det til 😛 Er sikkert også mulig å lage en hack som "blender ned" nettingen for å redusere trekk på kalde og vindfulle dager... Endret 31. januar 2023 av GrundeL Siter
Flyalf Skrevet 31. januar 2023 Skrevet 31. januar 2023 GrundeL skrev (På 31.1.2023 den 7.33): Standardutgavene har løse innertelt og man vil fritt kunne bytte mellom mesh og solid utgavene. Når jeg kjøpte mine så fantes de bare med mesh innertelt, så jeg kommer nok til å kjøpe solid versjon(er) når disse kommer i "løssalg". Pro versjonene er en-duks (dynema) telt, med fastsydd bunn og sidevegger/innganger. Pro versjonene er ikke laget for bruk med løse innertelt. Men det går sikkert an å hacke det til 😛 Er sikkert også mulig å lage en hack som "blender ned" nettingen for å redusere trekk på kalde og vindfulle dager... Ekspander Takker . Etter en del døgn i enduk pro i varme forhold savner jeg ikke innertelt. Her fra en camp: Flickr Siter
+sofasliter Skrevet 31. januar 2023 Skrevet 31. januar 2023 Flyalf skrev (På 31.1.2023 den 7.59): Takker . Etter en del døgn i enduk pro i varme forhold savner jeg ikke innertelt. Her fra en camp: Flickr Ekspander For en flott camp, heldigvis klikket jeg på bildelinken, du kunne godt advart om alle de fine bildene, imponerende. Nå lengter jeg etter sommer og fiskestang igjen. PS. Fedex påstår at min X-Mid 2 Solid kommer inne kl 1800 på fredag, men det skal primært brukes når det ikke er snø på bakken. 1 Siter
+ost Skrevet 31. januar 2023 Skrevet 31. januar 2023 GrundeL skrev (På 31.1.2023 den 7.33): Standardutgavene har løse innertelt og man vil fritt kunne bytte mellom mesh og solid utgavene. Når jeg kjøpte mine så fantes de bare med mesh innertelt, så jeg kommer nok til å kjøpe solid versjon(er) når disse kommer i "løssalg". Ekspander Du må bare skrike ut dersom det kan være aktuelt å være flere om å gå sammen om å bestille tett innertelt når dette kommer. Om man kan spare litt på toll/frakt på den måten mener jeg. 1 Siter
+GrundeL Skrevet 31. januar 2023 Skrevet 31. januar 2023 Når det er varmt så savner man virkelig ikke dobbel duk, men når temperaturen kryper ned mot null og det blåser så blir det varmere med innertelt som reduserer trekken. De løse innerteltene fra Durston kan også settes opp uten yttertelt (med "star gazing kit"), som jo er veldig fint når det er mye insekter, varmt og liten risiko for nedbør. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.