Peder Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Sota Sæter arrangerte for andre år på rad nattur til Tverrådalskyrkja. I år var det 20 personar som vandra oppover skogen kl 21:30 medan den årlege fjellfesten var igang på tunet. Vi gjekk den vanlege ruta inn Steindalen, og opp aust-ryggen til toppen. Det er utruleg fint og lyst heile natta på denne tida av året. All snøen hadde smelta og turen til toppen gjekk greit. Det vart ein times venting på at sola stod opp ca 03:40. Litt skyer i horisonten gjorde at vi måtte vente eit kvarter ekstra før ildkula sette igang fargespelet sitt Vi var nede til en frokost på Sota Sæter ca kl halv 8. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
morten Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Nattur er flott - spesielt hvis man ikke må på jobb dagen etterpå. Men nordøst disen er både lei og trofast ser jeg. Som jeg nevnte i en tidligere turrapport har jeg nesten aldri opplevd en nattur i fjellet uten nordøst dis, det eneste jeg kommer på er et par mai-turer i 2005. For øvrig har nordøstdisen alltid vært der trofast.. Det var i alle fall fine stemninger bildene dine formidler, men akk så trist å se så lite snø nesten en måned for tidlig Siter
Vidar Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Takk for turen Peder! Vi ble såpass trøtte og slitne at klatrestien i Lom ble utsatt til mandagen. Å legge seg klokka 8 om morgenen rett ut på plenen mens sola varmer mer og mer gir ikke den beste søvnen... Siter
Peder Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Hei igjen Vidar! Nei det tek på å rangle heile natta Eg held meg vaken til eg sette meg på bussen til Oslo utpå ettermiddagen, men var det "over og ut" etter få minutt i bussetet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.