vetting Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Her er mine to Optimus 111. Jeg har noen spørsmål rundt disse to, så jeg lager to poster for å skille de to brennerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetting Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Har jeg rett i at dette er den klassiske 111 (med bråkebrenner)? Denne har lærpakning, og denne må byttes. Det er ikke noe «motstand» når jeg pumper. Finnes det repset å få kjøpt til denne? Hvor kjøpe lærpakning? Hvor kjøpe reservedeler? Jeg handler gjerne på ebay om det er billigere. Endret 24. april 2018 av vetting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetting Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Har jeg rett i at dette er en 111T? Denne har o-ring på pumpestangen. Kan denne byttes ut til pumpestang med lærpakning? I såfall, hvor kjøpe dette, samt repkit og reservedeler? Igjen, om det er gode tilbud på ebay, kjøper jeg gjerne derfra. Endret 24. april 2018 av vetting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+rayun Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Uten å ha sett bilder så kan du kjøpe det meste av deler av Finn Hjelmerud i Nittedal. Han finner du på Finn.no 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetting Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Da har jeg oppdatert posten med bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn J Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Du har rett i betegnelsene på primusene. Den første er et prakteksemplar av den "ekte" hundreogelleve. Det går fint å bytte pumpestang til en med lærpakning. Deler får du hos Finn på finn som allerede nevnt, men det er flere der som selger deler til gamle primuser. Blant annet Halvard Teodor Gilje har en god del. Han har mer enn annonsene på finn tilsier: https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=2056475469&search=bap/forsale 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Et tips, hvis pumpelæret er tørt får du ikke trykk når du pumper. Legg læret i bløt en stund i noe olje gjør at pumpelæret blir godt som nytt 😊 Ellers kan både oring og pumpelær smøres med silikonfett, skal ofte ikke mer til for å ha fungerende primus 😊 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetting Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Skal legge pakningene i olje, så får vi se hvordan det går. Hvilke reservedeler er det lurt å ha liggende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mareng Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 46 minutter siden, vetting skrev: Skal legge pakningene i olje, så får vi se hvordan det går. Hvilke reservedeler er det lurt å ha liggende? Pumpelær, grafittpakning, tanklokkpakning, forvarmingsveke (selv om den ikke er standard på gamle 111), returventil, filer (kan også vaskes i stedet for å skiftes). Og kanskje spindel og rensenål? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 4 timer siden, vetting skrev: Har jeg rett i at dette er en 111T? Denne har o-ring på pumpestangen. Kan denne byttes ut til pumpestang med lærpakning? I såfall, hvor kjøpe dette, samt repkit og reservedeler? Igjen, om det er gode tilbud på ebay, kjøper jeg gjerne derfra. Verktøyet til høyre for pumpa er designet i den enden nærmest primusen til å stramme skruen som sitter i bunnen av pumpesylinderen. Brukes også når du må bytte deler der. Og samme ende bruker du også til å regulere flammen med. Husk også at du ikke fyller tanken for full. Fylles den helt opp må du pumpe trykk ganske ofte. Om du ønsker å bruke bensin må du ha riktig dyse. Om du gjør som @Kjellis foreslår - å legge lærpakningen i bløt er den lettere å få ned i sylinderen om du trykker litt av pakningen ned i sylinderen og deretter "skrur" du pakningen på plass. For å sjekke at pakningen er tett; bør primusen brenne i minst 20 min uten at det er nødvendig å "etterfylle" trykket. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetting Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Denne selgeren på ebay har mye deler, er dette å anbefale? http://stores.ebay.com/PRIMUS-STOVE-and-TILLEY-LAMPS Har sendt mail til Finn og Halvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.