Gå til innhold
  • Bli medlem

Nærdødenopplevelser til advarsel for andre

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tenkte det kunne være interessant å høre om de virkelige skumle episodene toppsamlerne her har opplevd. Dette kan jo kanskje være til advarsel for alle. Jeg prøver ikke å lage en skrytetråd om hvem som har vært ute flest vinternetter her, men det kun være interessant å høre om akkurat den urda var løs, eller den breen spesielt lunefull.

Jeg har hatt noen få:

- Gjennomslag på Stølsnosbreen like øst for breporten. Det virket veldig trygt her, men plutselig tråkket jeg gjennom snøen og falt litt forover. Jeg tittet tilbake og jeg så bare et mørkt hull. Vi gikk ikke i tau

- Sva opp fra Gravdalen. Vi gikk opp langs renna fra Gravdalen og passerte noen ekle svapartier. Følte at det var minimalt med friksjon!

- Utglidning i Melkehullet. vi drev og lekte oss med isøkser en kilometer nord for hytta da jeg plutselig mistet taket og gled 50 meter ned. Prøvde å hogge i isøksa i snøen, men da ble det et så kraftig rykk at remmen på øksa løsnet fra øksa. Jeg var ikke så proff på isøks bruk da, og grunnen var at jeg kjørte "hoggetrinn"-enden ned i snøen - da ble rykket stort!

- Ingen nærdødenopplevelse, men på tur langs Tredjevannet (det lengst øst) kom plutselig et par blokker på antageligvis 40 kilo gjennom lufta OVER den vesle stien langs vannet. Dette skjedde 30 meter øst for snøfonna som ofte ligger der. Vi passerte der 5 minutter etterpå. SÅ SE OPP! Når jeg skal inn der igjen, kommer jeg ikke til å bruke særlig lang tid i dette partiet!

Noen andre?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.