Gå til innhold
  • Bli medlem

Fritidsaktiviteter i Sognefjorden/Nordfjord og omegn


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

1. Jeg vil prøve kajakk. Er det noen bra steder rundt Sognefjorden/Nordfjord hvor man kan leie?

Hva kan det koste for en dag?

2. Jeg vil også ri. I samme området, hvor finnes det steder man kan leie en hest? Jeg vil ri en hest som lar seg styre, ikke en som går automatisk på den samme gamle stien.

Vet noen om noen bra sider på nettet for å finne ut av slikt??

Trenger hjelp! Har somlet med ferie planleggingen :P

God sommer til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man først er i det området må man selvfølgelig surfe! Man kan padle kayakk og ri alle andre steder, men det er kun 3-4 brukandes surfespots i Norge. En av dem er Stadlandet.

http://www.stadsurfing.com/stadsurfing_bilde.php?nummer=348

http://www.stadsurfing.com/stadsurfing_bilde.php?nummer=344

http://www.stadsurfing.com/stadsurfing_start.php?innhold=sider/start.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de første timene, men deretter...

Det tar tid å lære å surfe og man er avhengig av at det er passende bølger. Antageligvis tar det ikke lengre tid å lære å surfe enn å lære å padle en ustabil og morsom kajakk eller ri skikkelig. Det kjappeste er å lære det minimum som skal til for å padle en traust og stabil kajakk eller å ri en halvdau hest. Men hvor spennende er det i lengden?

De færreste av oss bor i Rogaland, Stadlandet eller ytterst på Lofoten, slik at de fleste nordmenn lærer å surfe mens de studerer i utlandet. Kajakk og hest er mer tilgjengelig her i landet og lettere å drive med på sikt, hvis ikke man bor i nærheten av en av de bedre surfespot'ene da...

Her er det litt info om området:

http://www.nordfjord.no/index.php?sid=3&eid=217&spid=268&f=08050120&id=3445

De som er avbildet på forsiden har ikke/skal ikke surfe. Man må nemlig ha våtdrakt for dette her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ante meg det. Tviler på at stadtlandet kan skilte med like digge temperaturer som indre oslofjord.

Du har noen gode poenger mtp halvdaue hester og kjipe kajakker. Jeg så lissom for meg en jævel av en araberhest, og lars monsen-kajakker.. Men det koster vel spenn.

Kunne egentlig vært litt gøy å ri i Jotunheimen. Særlig i det flate området mellom Eidsbu og Gjendebu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig vært litt gøy å ri i Jotunheimen. Særlig i det flate området mellom Eidsbu og Gjendebu.

De har jo rideturer fra Beitostølen mot Bygdin o.l. Det er sikkert mulig å få leid en hest og gjort det på egenhånd også. Beitostølen turistkontor kan hjelpe, ville jeg tro :). Men da er du på feil side av Bygdin av det du så for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med å padla i Nærøyfjorden, leggja inn til land og ta turen opp til Stigen gard i Aurlandsfjorden, og vandra vidare oppover til Stiganosi, 1761 m.o.h. og Beitelen. Så kan de dra frå Gudvangen over Stalheim og Vinje til Engjaland, der de finn Stølsheimen Fjellridning. Elles bør ein ta av frå E 16 i Nærøydalen og dra innover Jordalen og Fresvik-Jordalen, ein vestlandsk sæterdal av beste merke. Dermed er det berre å trekkja oppå toppane og sjå rett ned i Nærøyfjorden, eller ta turen innover mot Fresvikbreen.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.