Leif88 Skrevet 3. april 2018 Skrevet 3. april 2018 hei hei. jeg og min samboer skal ned til Luster uke 22. ( månedskifte mai/juni ) også har vi den helga fri, så vi har lyst opp til Jotunheimen, når vi alikevell er så nærme. men så er det jo veldig mye snø i stort sett hele norge for øyeblikket, så lurer på hvordan snøforholda er på den delen på den tiden? jeg lurer også på hvor det er best og dra til jotunheimen fra da Luster. så tar veldig gjerne imot tips til rute Siter
Gittiamo Skrevet 3. april 2018 Skrevet 3. april 2018 Du kan følge med på webkamera fra Turtagrø, og eventuelt Tindevegen, for å holde deg oppdatert på snømengden fremover. http://www.turtagro.no/webkamera/ 1 Siter
RAS Skrevet 3. april 2018 Skrevet 3. april 2018 I månedskiftet mai/juni er det ypperligt for skiturer i Jotunheimen! Siter
Leif88 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Skrevet 3. april 2018 Det jeg var redd for ser at jeg tabbet meg litt ut og glemte og nevne at det ikke skulle være skitur men til fots 😂 Siter
+Luesveis Skrevet 3. april 2018 Skrevet 3. april 2018 7 minutter siden, Leif Legen Lange skrev: Det jeg var redd for ser at jeg tabbet meg litt ut og glemte og nevne at det ikke skulle være skitur men til fots 😂 Truger kan vel være et fint alternativ til ski? Har dere vurdert den sørlige delen av Breheimen, mellom Gaupne og Skjolden? Det ligger lavere enn Jotunheimen, så antagelig mindre snø der. Siden nedenfor har endel webkameraer fra området rundt Skjolden, fra fjorden og oppover, så det går an å få et inntrykk av hvordan forholdene varierer. http://skjolden.com/webkamera/ Siter
RAS Skrevet 3. april 2018 Skrevet 3. april 2018 Skifører i breheimen og på den tid. hilsen Lustringen Siter
Leif88 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Skrevet 3. april 2018 Er ikke låst på hvor vi skal. Bare at vi skal til Lyster først den uka, også fjellet den helga så om det er steder i nærheten som er bedre med tanke på fottur så er vi åpen for det ( nå skriver jeg nærheten, men vi har bil og er kjørbar ) Siter
RAS Skrevet 3. april 2018 Skrevet 3. april 2018 Der er jo mange flotte fotturer langs fjorden og i dalene på den tiden. Men skifører i fjellet fra 6-800moh ish. Siter
Leif88 Skrevet 5. april 2018 Forfatter Skrevet 5. april 2018 Vi får følge med fremover og se hvordan været utvikler seg mye snø i lavlandet hos dere nå? Siter
Leif88 Skrevet 12. mai 2018 Forfatter Skrevet 12. mai 2018 sittet og fulgt med webkameraene en stund nå, ser at snøsmeltinga på Turtagrø er godt i gang, litt verre oppe på Sognefjellshytta, men vil det si at det meste av jotunheimen har snø om sognefjellshytta har? Siter
RAS Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Se på siden til Norgesguidene på Facebook, vi forsøker å oppdaterer jevnlig mht. forhold i fjellet. bra på Sognefjellet mindre i lavereliggende strøk... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.