Hagbard97 Skrevet 29. mars 2018 Skrevet 29. mars 2018 Hei! Etter en del nætter i syntetiske telt i kaldt vær, -10 og kaldere, har jeg besluttet meg for å prøve å bruke bomullstelt. Har sett mye på Polar Bjørn sine pyramidetelt, men har skønt at de ikke produseres lengre. Noen som vet om noen andre som fortsatt lager pyramidetelt i bomull? Eller noen som har et de vil selge? Asbjørn. Siter
TheSleepwalker Skrevet 30. mars 2018 Pålogget Skrevet 30. mars 2018 (endret) Robens har noe greier i polycotton. Nordisk lager og noen bomullslavvoer. Edit: Nordisk lager og noen A-frame telt med polycotton i taket i innerteltet Endret 30. mars 2018 av TheSleepwalker Siter
Bjørn J Skrevet 30. mars 2018 Skrevet 30. mars 2018 Det første teltet jeg kjøpte var av bomull, med en bunnduk av tykk plast som ble stokk stiv i kulde, og sprakk når man rullet teltet sammen Et ekte Helsport-telt, og det kostet meg den nette sum av kr 150.-, nytt fra butikk. Jeg brukte det noen år, men vil helst slippe å bruke det igjen, for å si det sånn. 2 2 Siter
whistler Skrevet 30. mars 2018 Skrevet 30. mars 2018 7 timer siden, Bjørn J skrev: Det første teltet jeg kjøpte var av bomull, med en bunnduk av tykk plast som ble stokk stiv i kulde, og sprakk når man rullet teltet sammen Et ekte Helsport-telt, og det kostet meg den nette sum av kr 150.-, nytt fra butikk. Jeg brukte det noen år, men vil helst slippe å bruke det igjen, for å si det sånn. Det er gode grunner til at vi sluttet med bomullstelt ja 👌😂 Siter
+Memento mori Skrevet 30. mars 2018 Skrevet 30. mars 2018 18 timer siden, Hagbard97 skrev: Eller noen som har et de vil selge? Er det for å teste, er det nok enklest å få tak i noen duker til et Knappetelt, eller et annet militært telt. 14 kvm, tungt som fy. Jeg har 5 duker, som jeg kan bruke til til telt. Siter
Kjell Iver Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 På 3/30/2018 den 0.48, Hagbard97 skrev: Har sett mye på Polar Bjørn sine pyramidetelt, men har skønt at de ikke produseres lengre. Har du prøvd å ringe Bjørn (Økern) og høre om de fortsatt har noe i systua? De Ventileteltene som de solgte er virkelig for proffbrukere og svært gode telt. Kan ikke på noen måte sammenlignes med bommulstelt fra gamle dager. Stoffet skal heller ikke behandles. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.