Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter en del nætter i syntetiske telt i kaldt vær, -10 og kaldere, har jeg besluttet meg for å prøve å bruke bomullstelt. Har sett mye på Polar Bjørn sine pyramidetelt, men har skønt at de ikke produseres lengre. Noen som vet om noen andre som fortsatt lager pyramidetelt i bomull? Eller noen som har et de vil selge?

Asbjørn.

Annonse
Skrevet

Det første teltet jeg kjøpte var av bomull, med en bunnduk av tykk plast som ble stokk stiv i kulde, og sprakk når man rullet teltet sammen :)
Et ekte Helsport-telt, og det kostet meg den nette sum av kr 150.-, nytt fra butikk.
Jeg brukte det noen år, men vil helst slippe å bruke det igjen, for å si det sånn.

s_Vintertelting_03.jpg

• Liker 2
  • Hehe 2
Skrevet
7 timer siden, Bjørn J skrev:

Det første teltet jeg kjøpte var av bomull, med en bunnduk av tykk plast som ble stokk stiv i kulde, og sprakk når man rullet teltet sammen :)
Et ekte Helsport-telt, og det kostet meg den nette sum av kr 150.-, nytt fra butikk.
Jeg brukte det noen år, men vil helst slippe å bruke det igjen, for å si det sånn.

s_Vintertelting_03.jpg

Det er gode grunner til at vi sluttet med bomullstelt ja 👌😂

Skrevet
18 timer siden, Hagbard97 skrev:

Eller noen som har et de vil selge?

Er det for å teste, er det nok enklest å få tak i noen duker til et Knappetelt, eller et annet militært telt.telt.jpg.4d714ef31474c2a9bfc598c0b45ffb3e.jpg

14 kvm, tungt som fy.

IMG_1211.PNG.e1bc11c254af28d34b5a19b76debb31b.PNG

Jeg har 5 duker, som jeg kan bruke til til telt. 

Skrevet
På 3/30/2018 den 0.48, Hagbard97 skrev:

Har sett mye på Polar Bjørn sine pyramidetelt, men har skønt at de ikke produseres lengre.

Har du prøvd å ringe Bjørn (Økern) og høre om de fortsatt har noe i systua?

De Ventileteltene som de solgte er virkelig for proffbrukere og svært gode telt. Kan ikke på noen måte sammenlignes med bommulstelt fra gamle dager. Stoffet skal heller ikke behandles.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.