Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin eTrex Legend Cx - innebygd kart eller kjøpe topo?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Garmin eTrex Legend Cx som min første GPS.

Jeg sitter å kikker litt på den og ser naturligvis at det innebyde kartet ikke er særlig nyttig for bruk i fjellheimen.

Dere som har brukt GPS litt, hva har dere gjort?

Bruker dere bare det innebygde kartet eller har dere kjøpt av Garmins Topo serie for området dere ferdes i?

Nå tenker jeg bare på rent kart bruk. Jeg vet såklart at det er enkelt og greit å bruke koordinater mot et vanlig 711 kart.

Siden mine naturlige fjellområder er Setesdalsheiene så kommer disse kjipt ut på kart-CD'ene. I verste fall må jeg kjøpe 3 eller 4 CD'er for å få dekket det området jeg ferdes i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det innebygde kartet fungere nesten ikke til å kjøre bil etter.

Hvis man skal bruke kartmuligheten på GPS`en lønner det seg å skaffe seg topokart.

Jeg har over hele Norge, dessverre er disse kartene dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har brukt GPS litt, hva har dere gjort?

Bruker dere bare det innebygde kartet eller har dere kjøpt av Garmins Topo serie for området dere ferdes i?

I denne tråden er det informasjon om bl.a. topo kart og metoder for navigasjon:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=44964#44964

Man må anskaffe topo kart, og vei kart for vei navigasjon. Det innebygde basekartet egner seg til lite og ingenting.

Otto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.