charo Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 Jeg reiser til Himalaya om noen dager, og er litt i tvil på om jeg skal ta med min egen dun-sovepose eller ikke. Tar jeg den med, vil jeg dypfryse den fri for eventuelle kryp som måtte ha lurt seg med hjem. Lurer derfor på om det er noen her som vet om en dun-sovepose vil tåle å bli dypfryst? Siter
+Espen Ørud Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 Den vil tåle å bli dypfryst, men som alt annet som er iskaldt: Behandle ting med litt forsiktighet. Det kan være f.eks plastdetaljer osv som ikke tåler like hardhendt behanddling når det er dypfrossent.... Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 Soveposer skal vel tåle å ligge i pulken eller teltet i et respektabelt antall blå grader, så en tur i fryseren bør den tåle. Som Espen skriver er det greit å være forsiktig med plast og slikt i sterk kulde, men ellers er det ingen grunn til å være bekymret. Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 24. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 24. mars 2018 charo skrev (På 24.3.2018 den 10.11): dun-sovepose vil tåle å bli dypfryst? Ekspander Det går helt fint, men kan bli litt kaldt på nesetippen, hvis du er inni den når den dypfryses. 3 7 Siter
elgen Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 hei skal du bli kvitt både kryp + egg bør den dyp-dyp fryses dvs helst > - 25 C og gjerne over 2 omganger med en opptining i mellom. Det er sådan de gjør på museer for å bli kvitt ulikt kryp. Elgen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.