polar13 Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Kjenner tålmodigheten min nærmer seg slutten når det kommer til å slå opp dette teltet. Ser ikke for meg å stå i kuling å surre med ytterduken etter at innerteltet er satt opp. Er det noen her inne som får til å sette opp teltet med ytterduken på? Hvis ja hva er hemmeligheten? Oppdaget noen borrelåser på innsiden av ytterdukken som jeg satte fast rundt stengene, gjorde det enda værre å tre i stengene i etterkant. Har prøvd å dele teltstengene i 2 for å rulle det sammen og bruke det med pulkpose, men det er lite samarbeidsvillig, ender opp med at jeg må koble fra ytterduken på ene siden og bare glemme å bruke borrelåsene. Har spurt Bergans om Cecilie Skog brukte en standardutgave av dette teltet, nekter å tro at hun har orket å ha surret så mye for å få det opp om kveldene. Eller hva er det jeg gjør feil? Siter
Tubb Skrevet 24. februar 2019 Skrevet 24. februar 2019 Jeg sliter med samme problem som deg. Har noen blitt klok på hvordan man setter opp dette teltet alene i sterk vind? Det er som en tragikomedie hver gang jeg skal ha dette teltet opp i vind. Hele konstruksjonen blir et eneste stort vindfang når stengene skal i spenn! Teltet fyker til værs som kite og begynner å rotere høyt i luften! Jeg står bare der å ber om at barduneringen ikke skal ryke, samtidig som jeg kjenner at frostskadene i fingrene siger på.. Innertelt og snømattene er derimot bare helt FANTASTISK i dette teltet. Noe som gjør at jeg virkelig har lyst til å finne ut hvordan Cecilie Skog fikk dette til på sine ekspedisjoner? Siter
+Walle Skrevet 24. februar 2019 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, Tubb skrev: Innertelt og snømattene er derimot bare helt FANTASTISK i dette teltet. Noe som gjør at jeg virkelig har lyst til å finne ut hvordan Cecilie Skog fikk dette til på sine ekspedisjoner? Send henne en melding da vel? Hun er jo på sosiale medier 😌 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.