Trond Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Er det noen som har erfaring med barn på Rallarveien ? Går det greit når de er 6-7 år, eller bør en vente noen år til ? Siter
BKM Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Hei - jeg syklet Rallarveien i fjor med min eldste datter på 7 1/2 år. Du kan lese mer om turen her: www.turbarn.no De fleste anbefaler ikke barn å sykle på egen hånd før de er 10-12 år (det avhenger av hvor gode de er til å sykle og hvor lang tid dere bruker), men for oss gikk det helt fint når vi brukte sykkelkoblingen "FollowMe". Spesielt de to første milene etter Finse (retning Vatnahalsen) var tøffe, og der må mindre barn få hjelp. Håper dette gir noen ideer! Siter
Geb Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Ikke slepp ungene for tidlig utpå veien Rallarveien med egen sykkel! Var det ikke en gang for ca 10 år siden en gutt på 5 år som syklet utfor et gjel e.l? Siter
Etneb Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Sitat Ikke slepp ungene for tidlig utpå veien Rallarveien med egen sykkel! Var det ikke en gang for ca 10 år siden en gutt på 5 år som syklet utfor et gjel e.l? Jeg tror ikke jeg hadde latt minstemann på 5 sykle rallarvegen alene nei - men når vi er på langtur kobler vi hans sykkel til vår egen med en tandemkobling - en slik FollowMe som BKM nevner. Da har vi full kontroll. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.