+Espen Ørud Skrevet 17. mars 2018 Skrevet 17. mars 2018 Det er nesten dårlig gjort å lese her og kose seg hver dag uten å kommentere at man setter veldig pris på den daglige dosen med ski, telt, kart og tur. Stor takk for at du tar deg tiden til å inspirere og glede oss andre... 8 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 17. mars 2018 Kaldt i natt, ny rekord på turen. Voknet en gang i løpet av natta, er nok snart på på grensa med posen etter 8 overnattinger på rad, må prøve å tørke den i løpet av dagen i sola. Det er en fin morgen med sol, må nok på med solkremen i dag. Både plan A løypa og Plan B løypa ble kjørt i gårkveld/natt. Så da er valget greit når jeg ligger ved Plan B. Her er kondensen jeg skrapet av inni teltet, etter tallerkenmetoden som også @whistler bruker. Lyden av en primus som surrer og går med kaffe etter en kald natt er magisk. En god primus er vinn eller forsvinn på kalde dager. 16 1 Siter
martin.m Skrevet 17. mars 2018 Skrevet 17. mars 2018 @Memento mori Ser ut til at du får en nydelig dag med økende temp. burde kanskje være mulighet for litt tørk av sovepose i sola. Hvis ikke håper jeg du har nok drivstoff til å kunne varme opp og få til litt tørk i telt. Veldig flott å kunne følge turen din mens den pågår. Riktig god tur videre 2 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 17. mars 2018 5 timer siden, martin.m skrev: tørk av sovepose i sola Da er nok en milepel passert, Grua Rv4 Og E16 er på riktig siden. Er nå inne i Nordmarka og det har vært en flott dag så langt. Tørker posen i sola☀️ Litt kald vind men og fint føre, litt kjølig å kjøre ned til Grua. Var også en som ville kjøre meg til Mylla så sparte jeg mange høydemeter, men takket høflig nei. Har kommet meg til over 400 MOH igjen. Solkremen var helt tæla etter natta så den måtte legges sammen med en flaske med varmt vann. Begynner å få dårlig dekning også.... 13 1 Siter
Gjest Mareng Skrevet 17. mars 2018 Skrevet 17. mars 2018 Flott rapport, fortsett med det Hvilke sovepose har du, og merker du noe særlig til oppsamling av fukt i posen? Og kommer fukten fra kroppen eller fra omgivelsene? Hvor langt kjører de opp løyper i dette området? Siter
+Memento mori Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Skrevet 17. mars 2018 3 timer siden, Mareng skrev: Hvilke sovepose har du, og merker du noe særlig til oppsamling av fukt i posen? Og kommer fukten fra kroppen eller fra omgivelsene? Jeg har en WM Puma GWS long dunpose. Antar at etter 8 overnatting på rad at det blir litt fukt når det har vært så kaldt som nå. Den skal klare minus 32. Bytter også om på underlagene i natt, slik at jeg får bamse øverst og downmat nederst. Fuktigheten kommet fra kroppen og det er rim på utsiden der hvor jeg puster. Sjekk skiforeningen sine sider så ser du et stort løypenett, men en del blir bare kjørt opp i helgene og ved spesielle behov. Der hvor det er faste løypebaser er det kjørt nesten daglig. Skiforeningen er veldig flinke, også med merking og apper. 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 17. mars 2018 Da har det vært en strålende dag, sol men med litt kald vind. Her kom jeg fra i dag til morgen. Fint å være på rette siden av dalen. Det ble slått leir på en holme på Fjellsjøen 3 km før Gjerdingen når du kommer fra Grua. Bilde tatt mot sør Utsikt mot nord Blåtimen. Bakken opp gikk mye greiere enn jeg hadde trodd, var nok lurt som @TarjeiSkrede sa å gå over Grua. Jeg er ved den blå prikken Testet også satelittelefonen i dag, kjekt at den funker nå som dekningen blir borte. Variere mellom 4G/3G/E selv om jeg er i ro på samme plassen. Minus 24 grader ute nå, så det blir nok en kaldt natt. 13 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 17. mars 2018 Skrevet 17. mars 2018 Utrolig artig å følge deg her @Memento mori! 2 Siter
TarjeiSkrede Skrevet 17. mars 2018 Skrevet 17. mars 2018 Kan ikke gjøre annet enn å hive meg på resten av flokken ved å si at jeg og synes det er topp å følge dine ski- og pulk-spor fra Gjøvik også. Ellers er det og godt å høre at jeg tilsynelatende ikke ga for gale tips. 1 Siter
+ost Skrevet 18. mars 2018 Skrevet 18. mars 2018 Morsom tur @Memento mori. Min barndoms lekeplass var den bittelille holmen rett nordøst tvers over vannet du ligger på i natt. 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 18. mars 2018 (endret) Dette sa yr.no Ny rekord, men glad jeg tørket soveposen i går. Har sovet bra i natt😀. Glad jeg snart er hjemme, hvis det blir så mye kalder for hver natt! Fint med sol i dag også, tørker sovepose igjen. Endret 18. mars 2018 av Memento mori La til bilde, og litt tekst 12 2 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 18. mars 2018 Fantastisk flott i marka i dag, mysser av folk. Er kommet til Katnosa 😀 God gli for først gang på turen. 13 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 18. mars 2018 (endret) Det har vært en utrolig flott dag, sjelden å se så mange i marka, reine fellesstarten enkelte ganger. Bilde er fra Sandvikshytta ved Katnosa. Ikke bare maskinkjørte løyper i dag, også små flotte scooterløyper. Toppen av Spålsveien, nok en tur ned for så å opp igjen på samme MOH, blitt mye av det på denne turen. Er kommet til et lite vann rett nord for Skamrek, har igjen ca 3 km til Løvlia. Da bør jeg kunne gå siste biten hjem i morgen😀. Ble litt senere leir enn vanlig i dag, fin himmel som tyder på nok en kald natt. Nå er det bare minus 16,5 grader. Flott myr, og har jeg beregnet rett, har jeg morgensol ☀️ om været står meg bi! Dagens beste kommentar «pulken veier sikkert 100 kg og han går minst 4 mil om dagen» Den skal jeg leve lenge på😂 Har bare 4G i taket, så med to telefoner, la jeg en der og delte nettet på den, kan sløse litt med strømmen, nå som det bare er en dag igjen😱 Endret 18. mars 2018 av Memento mori Rettet skrivefeil 13 1 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 18. mars 2018 Skrevet 18. mars 2018 13 timer siden, Memento mori skrev: Dette sa yr.no Ny rekord, men glad jeg tørket soveposen i går. Har sovet bra i natt😀. Glad jeg snart er hjemme, hvis det blir så mye kalder for hver natt! Fint med sol i dag også, tørker sovepose igjen. Bra du kjøpte WM Puma👍 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 19. mars 2018 Voknet tidlig - letter kokt, da var det bare -1,8 grader ute og -5 grader inni teltet. Væromslag - vekk fra den trygge kulda. Ser ut til å bli en fin dag. Snøen begynte å reise ned fra trærne og det var både vind og varmere vær, ikke noe særlig å få dette på seg. Ser over til andre siden jeg kom fra i går. Løvlia var stengt, de har en selvbetjening avdeling, ikke mye der.... En brun fin foss inni all snøen. Så ble det sol☀️ Så ble det kram snø... Det klabbet fælt😱 Tok veien opp ca 1,5 km mot Retthellsetera , mye letter enn løypa når det ble nullføre. Så ble det sol og fint igjen Kleivstua ble nådd Alltid fint å se utover Hole og Ringerike. Så da er turen gjennomført innenfor tiden som ble satt av. Det gjenstår rydding og litt status på utstyr, som jeg skriver senere. Har også en del bilder som jeg ikke fikk brukt pga dårlig dekning, får se om jeg lager en rapport med disse. Takk til alle som har fulgt tråden mens reisa har pågått, håper det har vært til glede for dere, slik som det har vært for meg under turens gang😀. 25 4 Siter
+tshansen Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Tusen takk for turen, dette ga mersmak og jeg har allerede begynt planlegging av noe tilsvarende neste år (på ski) Håper du tar deg tid til å samle hele turen, å gjerne skriver mer utfyllende om de forskjellige dagene og erfaringer du har gjort deg rundt utstyr osv. Lo litt av det "klabb og babb" bildet ditt 1 Siter
+rayun Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Tusen takk for at vi fikk være med deg på turen som du så eminent har skildret i ord og bilder. Så fram til hver kveld med fersk turrapport. Nesten litt synd for alle oss andre på forumet at du alt er kommet hjem. Vel gjennomført i både tur og rapport, tusen takk. 1 Siter
Gjest Mareng Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Takk for turen, det var fint å følge deg! Det må ha gått litt trått med de fellene der på slutten Ellers har det jo gått som smurt for deg! Siter
+Memento mori Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Skrevet 19. mars 2018 (endret) 1 time siden, Mareng skrev: gått litt trått med de fellene der Har gått med mohair på turen, men de klabbet som på bilde. Byttet til syntetisk -ble bokstavelig talt og gå med ski, men klabbet ikke.. Prøvde med glatte ski, ble bare tull, da ville det ikke klabbe i det hele tatt. Når jeg kom opp i høyden var snøen tydeligvis litt tørrere og byttet tilbake til mohairkortfellene. Hadde plan B om å snu hvis det ikke ble bedre og gått på skogdbilvegen siste stykke. Slapp heldigvis det. Endret 19. mars 2018 av Memento mori Rettet skrivefeil 3 Siter
Jofa19 Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Dette har vært super lesing fra dag 1😊 Takk for at du har delt turen med oss! 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Kommer til å savne å være med deg på tur merker jeg. Takk for at du har lagt ut dette daglig! 1 Siter
Omnilite Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Takk for at du delte turen med oss, artig å følge med oppdateringene dag for dag😊 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Takk for turen. Blir stusselige frokoster fremover uten de daglige oppdateringen nuh. Kan vi stemme over at du tar turen tilbake til uken? 2 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.