Gjest Mareng Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 Hvordan setter jeg på en slik fjellreven trykknapp som på bildet? Klarer jeg meg med noe fra garasjen, eller må jeg til med spesialverktøy? Har sett diverse typer på nettet, men da alltid med noe spesialverktøy. @esw? Siter
Gjest Mareng Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 kvakko skrev (På 8.3.2018 den 18.23): Skomakeren på lagunen monterer mens du venter Ekspander Aha! Det var ett godt tips! Det koster muligens mer enn ett sånt verktøy, men skomakeren gir jeg gjerne noen kroner. Er det sånn at han kan sy på ett par ekstra borrelåser på klærne også? Kanskje jeg tar med turskoene mine i samme slengen, sålen er begynt å løsne litt i kantene. Siter
Gjest Mareng Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 Kommer visst ikke unna spesialverktøy nei: Siter
a_aa Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 Hvis du kjøper et sett med trykknapper, ligger det så å si alltid et sett med anslag som du bruker sammen med en hammer som du selv må ha. Her er baksiden av en tipakning med Prym "Anorak" 15mm (artnr 390 302): Tanga kan du kjøpe hvis du ikke har hammer Hulltakeren og de 4 anslagene samt plastholderen de festes i, ligger alle i settet. Det koster ca 100,- Men du må vel sjekke om størrelsen passer din knapp, da . Siter
KimH Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 Skomakeren på Åsane senter er veldig behjelpelig og grei pris og, fikset del glidelåser osv til meg kjapp og ☺ 1 Siter
+tshansen Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 KimH skrev (På 8.3.2018 den 19.36): Skomakeren på Åsane senter er veldig behjelpelig og grei pris og, fikset del glidelåser osv til meg kjapp og ☺ Ekspander Støtter denne... skomakeren som holder til på Åsane senter, midt på EPA siden der polet var/er... er utrolig dyktig og billig. Siter
Fjellfant Skrevet 9. mars 2018 Skrevet 9. mars 2018 http://www.biltema.no/no/Bygg/Arbeidsklar-og-verneutstyr/Arbeidsklar/Tilbehor/Trykknapper-10-stk-2000033177/ 2 Siter
brukernavn_fjellforum Skrevet 14. mars 2019 Skrevet 14. mars 2019 Låner tråden litt siden den nesten er on-topic Vet noen hvor man kan få tak i reserve-trykknapper til fjellreven? Trenger ikke å ha reve-logoen, men må passe sammen med de originale (siden det er tre stk som varierer sammensetning nederst på bukse-beinet) Siter
a_aa Skrevet 14. mars 2019 Skrevet 14. mars 2019 (endret) Sjekket Prym Anorak 15mm (se noen poster opp), den er mindre enn knappene nederst på Keb-buksen min. Prym Anorak 12mm har samme størrelse på hann- og hunndel som 15mm. Så da vet du hva som ikke passer Men det burde ikke være vanskelig, jeg sjekket mot Norrøna-buksene, en Rab-bukse, en Arc'teryx mfl og stort sett alle hadde samme størrelse som gikk om hverandre (unntaket var en Bergans-bukse som faktisk passet til Prym Anorak). Stikker du innom en sy-/hobby-butikk, tipper jeg de kan hjelpe deg temmelig kjapt. Endret 14. mars 2019 av a_aa Siter
borgern Skrevet 14. mars 2019 Skrevet 14. mars 2019 En slik knappetang koster 169 på Jysk. Mulig de kan ha Fjellreven knapper i butikkene deres hvis du bor i nærhet av en slik. Siter
brukernavn_fjellforum Skrevet 15. mars 2019 Skrevet 15. mars 2019 Takk for svar! Tok tipset til @a_aa over og fant en knapp fra Missing Link som neeesten passer perfekt.. Fungerte greit å montere ved å bygge opp med 3 avstandsskiver og slå den sammen med hammer. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.