Lurifax Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Vurderer å kjøpe meg ei slakkline, mest for moro skyld til meg og ungene. Kom da på at det kan være greit å ha ei slakkline som da også kan brukes med hengekøye ved behov (Ticket to the moon). Er det noe spesielt man bør tenke på da i såfall? Har null erfaring med slakkline, men er House of Hygges 10 meters line med jekk jeg sånn halvveis har sett meg ut (muligens litt kort i hengekøye-øyemed(?)). Og hvordan fester man best ei hengekøye i slakkline? Edit: Link til nevnte slakkline: https://houseofhygge.no/display.aspx?menuid=6&prodid=3978&isUrlRewritten=true&mobil=ja Endret 3. mars 2018 av Lurifax Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+tshansen Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med feste ei hengekøye i slakkline? På en TTTM hengekøye er det slike små metallkroker på enden som enkelt festet si tau, løkker osv. Det finnes "grunnregler" for hvordan du skal henge en køye opp i forhold til vinkel, høyde osv... men her er også alt relativt. Selv har jeg tau som jeg har lagt dobbelt, også knyttet noen knuter i som jeg henger opp køyen etter. Skal ta noen bilder til deg. Men å feste en løye i den linen kan enkelt løses med et par prusikk knuter om du har tenkt å bruke linen som "ridget line" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+tshansen Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 slik fester jeg tau rundt treet avhengig av tykkelsen på treet, også henger jeg køyen i knuter som er knyttet på tauet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurifax Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Benytter akkurat samme metode som deg, men tenkte å kunne bruke slakklinen når trærne (eller hva som helst) ikke står nærme nok hverandre - noe slik som dette; https://goo.gl/images/gBLKLy (dog ikke så ekstremt). Takk for tips om prusikk, ser ved første øyekast ut som sporet å følge. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+tshansen Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Åja, det er slik du tenker! Det ser jo ut som de bruker karabin kroker, men det vil jo bli fort slitsomt i forhold til at de hele tiden justerer seg. Jeg har ikke prøvd denne varianten selv, men prusikk har jeg veldig god erfaring med 👍🏻 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.