Gå til innhold
  • Bli medlem

Nalgene flaske 2 stk på 0,5 L (skotørker) eller 1 på 1,0 L

Memento mori

Anbefalte innlegg

Bruker dere to små eller en stor på tur? Fordelen med to små er at du kan bruke de som skotørker om du fyller de med kokene vann. 

IMG_1314.thumb.JPG.34340a2f65909d734896f0ee51d19549.JPG

Edit: Du kan også varme kalde sko på morgene med de små. 

Endret av Memento mori
Kom på morgenvarming
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Memento mori skrev:

Bruker dere to små eller en stor på tur? Fordelen med to små er at du kan bruke de som skotørker om du fyller de med kokene vann. IMG_1314.thumb.JPG.34340a2f65909d734896f0ee51d19549.JPG

Har båe deler men brukar liters, men har ikkje behov for å tørke sko. Har ein det er nok dei små smarte vil eg tru!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

På vintertur har jeg med:

- Feltflaske fra det svenske forsvaret 0,65 liter, med neoprentrekk. Den ligger i brystlommen uten neoprentrekk under marsj, fryser ikke. Formen og størrelsen er veldig lommevennlig. I teltet og som varmeflaske om natten tas neoprentrekket på.

- Lifeventurekopp, 3,3 dl.

- Thermos 0,5 eller 1 liter. Det holder vanligvis med 0,5 liter for meg.

Totalt 1,5 eller 2 liter drikke tilgjengelig under marsj. Kan spe på med litt snø.

På sommeren er det kun feltflasken, kanskje en thermokopp hvis jeg kan ta med vekten.

EDIT: For min del synes jeg Nalgene flaskene ikke er noe særlig på vintertur. De er for runde og upraktiske til å ha i lommen, og den store tuten er ikke bra å drikke fra. Den store tuten er riktig nok god å helle oppi fra kjelen, men det har jeg ordnet med 11 gram trakt som ligger sammen med kjelen.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, tshansen skrev:

jeg har bare liters varianter og fornøyd med det 👍🏻

82de6548a60b876dbb5dae9c5eb7f260e895c05f.thumb.jpg.cd7dd63f63aea238a90eabedfd283a14.jpg

Jeg har også to stk på en liter, veldig viktig å ta rett på morran, om kaffen skal smake.... Kona er litt skeptisk til bruken, og vil aldri bruke Nalgene flaske😂

Blå er vann, den andre er pissfarget av en grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
19 minutter siden, Memento mori skrev:

82de6548a60b876dbb5dae9c5eb7f260e895c05f.thumb.jpg.cd7dd63f63aea238a90eabedfd283a14.jpg

Jeg har også to stk på en liter, veldig viktig å ta rett på morran, om kaffen skal smake.... Kona er litt skeptisk til bruken, og vil aldri bruke Nalgene flaske😂

Blå er vann, den andre er pissfarget av en grunn!

Veldig fint at den faktisk er full av piss på bildet også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.