Odin Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 På Vestlandet har det ikke vært noe varme tidligere i sommer, men i dag gikk temparaturen opp. Fluene har dukket opp, og var veldig plagsomme i dag. Er det noen som har et godt råd for å holde dem unna, har brukt Tigerbalsam noen ganger. Det fungerer delvis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoMa12 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Get use to it! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersno Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Odin skrev: Er det noen som har et godt råd for å holde dem unna, Ikke for å holde dem langt unna, men når det blir for ille bryter jeg av en gran- eller furukvist som er forholdsvis tett og holder den over hodet. Da slipper jeg i det minste å kjenne på fluene som sitter i håret (det lille som er igjen ) og summingen føles litt mindre høylytt. Men etter en hel dag med dette hører jeg fluesumming lenge etter at jeg er ferdig med turen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Gå uten bukser og undertøy. Det vil holde fluene vekk fra ansiktet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilkl Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hatt/caps med myggnetting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odin Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Hehe, får prøve nakenhet i morgen. Vanligvis legger jeg ikke særlig merke til fluene, men i går var de spenna gærne. Har sikkert litt å si at tempraturen nærmest eksploderte i går, og jeg var det første "kjøttet" på fjellet. Gjorde det ikke særlig bedre at jeg ikke klarte å løpe fra dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Du vet.. du kan bruke sånn hatt de bruker i Australia. Med sånne knotter som henger fra flere snorer ned fra hattebremmen Slike som Monty Python brukte i sin berømte Bruce sketch Ellers litt av en bør du drasser på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Heldekkende pels. Like god sommer som vinter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hvis dere er flere på tur, smør litt syltetøy på jakkene til turkompisene. Et lite "bra jobba!" klaps på skulderen vekker ikke mistanke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alek Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Sitt og gap med munnen full av syltetøy. La fluene komme inn, svelg så en gang i blant. Motbydelig men effektivt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okv Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det virker alltid 100% å ignorere fluene, og det går an. En trøst er jo at når man kommer opp i høyden så forsvinner de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4x4 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Spraye seg inn med Bio+, daue heile gjengen. Funke supert i hus iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcus Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det virker alltid 100% å ignorere fluene, og det går an. En trøst er jo at når man kommer opp i høyden så forsvinner de. Hvor høyt må man? Jeg var på 1400-1500 m i Jotunheimen i går, og der var det tett med fluer. Men jeg er enig i at fluene lar seg ignorere. Det var verre med myggen som kom senere på kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.