2_o'Clock_Man Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 Er det noen som har forsøkt å helle dyreblod i hullet ved isfiske? Jeg har prøvd, dog uten resultat (enda). Mener å ha hørt historier om at dette har effekt. Skulle tro det ville pirre fisken til å hugge. Siter
Fjellvang Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Blod inneholder en del stoffer som kan være lokkende på fisk og fungerer til ihvertfall til en del arter. Siter
Gjest Mareng Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Vel. Hullet ser ikke særlig trivelig ut ihvertfall Siter
2_o'Clock_Man Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Skrevet 19. februar 2018 Hullet ser noe suspekt ut, det er sant. Sist i august i fjor forsøkte jeg med rekeskall på åpent vann. Kom til vannet (480 moh) om kvelden i beste fisketid på ettermiddag/kvelden og fikk kun én ørret på vel halvkiloen. Litt mismotig slo jeg opp teltet ved en bekk med god vannføring inn i vannet. Bukta der bekken renner inn er 4-5 meter dyp utover i vannet. Men før køyetid hev jeg ut flere never med rekeskall jeg pleier å fryse ned til dette formålet, til å lokke fisken nær land. Og fangst ble det dagen etter, seks pene ørreter og ei røye på et-par timers fiske. Har trua på at rekeskallet hadde lokket fisken inn mot bekken. Typen er kongereker (scampi), kjøpt på Co-op. Visstnok såkalt "usertifiserte" reker ifølge denne artikkelen. Men siden ørreten er dyslektiker(?) tar jeg sjansen på å fortestte uvesenet. I fryseren min vokser i hvert fall lageret med rekeskall fram mot sommersesongen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.