Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et STS Ultralight liggeunderlag som jeg elsker. Superlett, meget behagelig og veldig komprimerbart. 

MEN, jeg skal på tur snart og da kan det falle snø den første måneden. STS Ultralight har ingen isolasjon. Jeg skal være på tur i seks måneder og har egentlig ikke noe lyst til å ha med meg et tyngre underlag, men heller ta et vektpåslag den første måneden. Hva er den beste og letteste løsningen?

Annonse
Skrevet

Denne er ikke dum, @Blaser! Jeg tenker at jeg kommer til å skjære av noe slik at det kun blir fra hofta og oppover også. 

Den andre tanken min var å fylle en Nalgene med kokende vann og legge i posen, men pga strålevarmetap så tror jeg ikke det er nok

Skrevet

Spørsmålet er hvor godt det fungerer mot strålevarme. Det er jo helt optimalt for å beskytte mot vær og vind, fungerer jo som en termos. Men mer usikker når det gjelder underlaget

Skrevet

Tror kanskje jeg klipper til det underlaget du sendte til å passe hofte til skuldre. Da reduserer jeg vekten på underlaget ganske betraktelig også. Dobler som sitteunderlag ;)

Skrevet
39 minutter siden, paddelunde skrev:

Denne er ikke dum, @Blaser! Jeg tenker at jeg kommer til å skjære av noe slik at det kun blir fra hofta og oppover også. 

Finnes i "tilskjært" utgave: Mammut Alpine mat UL veier 135g

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.