Gå til innhold
  • Bli medlem

Seiko SPC127P1 klokke (perpetual calender)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da jeg lette etter ny klokke her tidligere, så kunne jeg gå fra butikk til butikk i Oslo uten å finne en klokke jeg likte, det var gjerne mye bling på det meste av armbåndsurene.

Så jeg vil tipse om at Seiko SPC17P1 er en klokke jeg er superfornøyd med. :) Er en gammel modell som kanskje ikke lages lenger, men er å få via eBay til ca 1500 kr eller så (husker ikke lenger).

Klokka kommer med en instruksjonsmanual som ikke akkurat er lettlest. Er en prosedyre man skal følge når man omsider bytter batteri.

Greia er at, så sant du har strøm på klokka (batteridrevet), så viser klokka riktig tid, dato, ukedag, måned, samt korreksjon for lysår på urskiva. :) Alt dette vises med en pekenål og et knappetrykk for å veksle mellom å vise disse tingene.

Sida på reima i metall, er en slett og pen overflate. Materialet er stål, som er dels polert stål sammen med børstet stål.

Ingen selvlysende deler, men med sort bakgrunn (kommer også med hvit bakgrunn) så tror jeg urskiva ser best ut.

Funksjoner:

• stoppeklokke og noe greier
  • "perpetual calender"
  • alarm

Eneste ulempen, er at alarmen vises på en liten urskive nederst, som er litt mer vanskelig å få avlest.

Urskiva her i sort, har en tekstur som ikke så lett er å se på bildet nedenfor. Den sorte urskiva er ikke matt, men litt blank på en måte, har en tekstur som gjør at man ser mange små firkanter eller noe sånt.

Det å sette på alarmen er utrolig enkelt: Bare å trekke ut den midtre knappen, så trykke en annen knapp for hvert minutt du vil legge til alarmen. Antagelig, så vil alarmen ikke være 100% nøyaktig med tanke på at det er 60 sekunder i hvert minutt, så alarmen vil være nøyaktig til + - 30 sekunder tror jeg, usikker.

Diameter på den runde kassa i metall rundt urskiva, er ca 4,3 cm.

På urskiva her ser man at tida er: 15:41 og 46 sekunder, mandag den 7. en eller annen måned

seiko.JPG

Endret av Epletre
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.