TVO Skrevet 9. februar 2018 Skrevet 9. februar 2018 Jeg er usikker på hvilken av sekkene jeg skal gå for så håper noen her har noen erfaringer og komme med. Str forskjellen er jo ikke så stor. Siter
+tshansen Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 Trinevo skrev (På 9.2.2018 den 12.42): Jeg er usikker på hvilken av sekkene jeg skal gå for så håper noen her har noen erfaringer og komme med. Str forskjellen er jo ikke så stor. Ekspander Jeg vet bare at en del backpackere foretrekker Aura for at den angivelig skal ha bedre lufting i ryggen. Selv om jeg personlig mener at dette er mye tull... Man blir klam og våt på ryggen uansett hvilken sekk man velger å gå med Har du muligheten å prøve begge sekkene på? Det kan hende den ene utmerker seg bedre for deg å bære enn den andre. Det ser ut som Xena har bedre hoftesystem. Men dette er bare synsing basert på hva jeg kan se fra bildene. Ospray er jo utrolig komfortable sekker Siter
TVO Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Skrevet 10. februar 2018 Har kun fått prøvd aura siden det ikke var noen som hadde Xena inne. Var opprinnelig Xena jeg likte, men har dessverre ikke fått prøvd den enda. Siter
tklami Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 Jeg har herremodellen atmos, men da i 50L versjon. Liker bæresystemet på sekken godt, på meg er den god og komfortabel. Så om en sekk på ca 50 liter trengs for turen jeg skal på, så blir atmos sekken alltid valgt. Har dessverre aldri testet den andre varianten du nevner 1 Siter
RoyN Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 (endret) Det ligger en test av Xena 85 her inne hvis det kan hjelpe. Har herreutgaven Xenith 88 selv og liker bæresystemet svært godt på den. En fordel med Xena er muligens at den har lengdejusterbar rygg. Hvis bæresystemet er mer lik Exos på Aura som det kan se ut som på bilder så er nok Aura mer ventilerende på ryggen og for såvidt også god å bære syns jeg. Skal du ha en svært lett sekk(halv vekt) så er Osprey Exos 58 en mulighet, men dog med færre rom/ åpninger. Endret 10. februar 2018 av RoyN Siter
TVO Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Skrevet 11. februar 2018 Takk for tipset, var greit og lese den der. Nå fant jeg Xena 70 på tilbud (sikkert siden årets farge har kommet) så blir og prøve den i morgen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.