Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til kjøp av tau.


kjetilkl

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver meg i klatrekategorien jeg :)

Jeg trenger et tau som skal brukes først og fremst til vading på tur på Hardangervidda. 15m, 6mm tau skulle være ok vel? Det jeg lurer på er om noen har tips til hva jeg kan kjøpe av tau som er lett og billig + raskt å få tak i. Gjerne fra biltema om det er det som er det enkleste :-)

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal bruke tauet til vading, er det bare å kjøpe et billig tau. Hvis det er nylon, så brenn eller tape endene.

Du får også spesieltau hos sportsbutikker som forhandler klatreutstyr, dette er mer holdbare tau. 6 mm er et fint utstyrstau, jeg har mange slike tau. Bruker til hundbånd osv. Bruker også 6mm tau til å utligne stadplasser når jeg klatrer.

Hvis du kjøper et nylontau el liknende, ikke bruk det til klyving eller brevandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.