Populært innlegg +Tom42 Skrevet 31. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Drømmen - den lever. I påvente av en operasjon - ikke kne denne gangen, men i nervesystemet til høyre bein, har jeg fått tabletter for å lindre nervesmerter. Noe skikkelig rottegift, med 2 A4 sider med forsiktighetsregler og bivirkninger, bagateller som selvmord, allergisk sjokk for å nevne et par, men pytt, pytt, jeg stappet i meg et par - og det hjelper! Og som den håpløse optimisten jeg er tente jeg igjen - om ikke på alle pluggene, så nesten. Tok meg en tur ut, gikk normalt et par trapper. Smertefri. Hvert fall rimelig. Jeg vet at dette bare er en utsettelse, men mere skal det ikke til, om ikke jeg er i hundre så er det ikke langt unna. Og siden det meste av utstyret for årets tur(er) på Hardangervidda, trenger jeg kun å binde opp noen fluer, selv om jeg egentlig har fluer for et par liv, så er et "et par" jeg bare må ha. Og siden jeg straks reiser til Spania, så skal nødvendig fluebindeutstyr md. Men så var det dette med pidestall da. Det er mulig jeg kunne komme unna med 2.7 kg overvekt om dama i innsjekken på Torp er fluefisker, Men hjem igjen tviler jeg på at dama på Alicante er innenfor kastehold kl 0500. Derfor var det bare å ta en tur ut i "fjøset", og der mellom mye art fant jeg et flott emne. Egentlig skulle det bli til minst 8 stekespader, men det var et flott emne til en pidestall også. Selvfølgelig kunne jeg ha valgt, furu, teak, eller kirsebær, men einer tilhører jo liksom til vidda. Og så lukten da. Og her er den - fra venstre: Stang for diverse tråder. 8 mm hull for litt av hvert, videre hull for stålull, fint å rense dubbingnåla. Foran den nok et hull for litt foam. Parkeringsplass (privat) for dubbingnåla. Deretter tre hull for sort, rød og klarlakk og et hull for voks. Så er det plass for bindestikka som låser vha en skrue i enden. Og alt holdes på plass av en bordklemme. Endret 31. januar 2018 av Tom42 Tilleggsopplysning 14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 19 timer siden, Tom42 skrev: Drømmen - den lever. I påvente av en operasjon - ikke kne denne gangen, men i nervesystemet til høyre bein, har jeg fått tabletter for å lindre nervesmerter. Noe skikkelig rottegift, med 2 A4 sider med forsiktighetsregler og bivirkninger, bagateller som selvmord, allergisk sjokk for å nevne et par, men pytt, pytt, jeg stappet i meg et par - og det hjelper! Og som den håpløse optimisten jeg er tente jeg igjen - om ikke på alle pluggene, så nesten. Tok meg en tur ut, gikk normalt et par trapper. Smertefri. Hvert fall rimelig. Jeg vet at dette bare er en utsettelse, men mere skal det ikke til, om ikke jeg er i hundre så er det ikke langt unna. Og siden det meste av utstyret for årets tur(er) på Hardangervidda, trenger jeg kun å binde opp noen fluer, selv om jeg egentlig har fluer for et par liv, så er et "et par" jeg bare må ha. Og siden jeg straks reiser til Spania, så skal nødvendig fluebindeutstyr md. Men så var det dette med pidestall da. Det er mulig jeg kunne komme unna med 2.7 kg overvekt om dama i innsjekken på Torp er fluefisker, Men hjem igjen tviler jeg på at dama på Alicante er innenfor kastehold kl 0500. Derfor var det bare å ta en tur ut i "fjøset", og der mellom mye art fant jeg et flott emne. Egentlig skulle det bli til minst 8 stekespader, men det var et flott emne til en pidestall også. Selvfølgelig kunne jeg ha valgt, furu, teak, eller kirsebær, men einer tilhører jo liksom til vidda. Og så lukten da. Og her er den - fra venstre: Stang for diverse tråder. 8 mm hull for litt av hvert, videre hull for stålull, fint å rense dubbingnåla. Foran den nok et hull for litt foam. Parkeringsplass (privat) for dubbingnåla. Deretter tre hull for sort, rød og klarlakk og et hull for voks. Så er det plass for bindestikka som låser vha en skrue i enden. Og alt holdes på plass av en bordklemme. Du er berre heilt utruleg kreativ og flink! Og positiv! Kudos 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.