Gjest Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Er det noen som her vært i området rundt Gråhø (den på 2014 moh) nylig? Begynner det etterhvert å bli muligheter for fottur til topps der uten å måtte traske i så alt for mye snø eller? Hvilken side er det i så fall best å gå fra (minst mulig snø)? Og...hvordan ser det ut i Leirdalen i Jotunheimen for tiden?! Jeg begynner å bli utålmodig. Husker jeg var på Ryggehø i øst-Jotunheimen allerede 2. juli i 2003 nesten uten å gå på snø i det hele tatt. Er sommeren sen i år? Siter
-Mari- Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hei du! I Leirdalen er det meste farbart no. Snøen blir sakte men sikkert meir og meir borte, men du må nok rekne med litt snø likevel. Dette ifylgje vertskapet på Leirvassbu, ringte dit no. Sommaren er nok litt seinare i år enn vanleg, men den er ikkje veldig sein. God tur! Siter
Tom Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 At sommeren er senere i år enn vanlig må da være en feilaktig påstand? Se f.eks. på webkameraet på www.eidsbugarden.com og www.turtagro.no. Det er da virkelig mindre snø enn det pleier i slutten av juni. Siter
Gjest Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Mari: Takk for informasjonen! Tom: Jeg håper du har rett! Siter
Detlef Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 har planlagt turen til Gråhøe i andre delen av august. start fra p-plassen på Rånå, når skal du på tur? Siter
Eirik Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Gikk fra Billingen (ovenfor Pollfoss) til Gråhø i går (2. juli). Stort sett bart. Intet problem til fots. Ved Billingen må en gå opp stien til høyre for elva, ellers kommer en neppe over lenger opp. Ellers er jo Gråhø best egnet på ski. Det er laaangt til fots. Brukte 5 1/2 time til toppen i godt tempo. God tur! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.