aamodt Skrevet 14. januar 2018 Skrevet 14. januar 2018 Som tittelen sier, hvilken er best spot gen3 eller spot trace? Hvilken bør jeg velge for friluftsliv? Siter
Kjell Iver Skrevet 15. januar 2018 Pålogget Skrevet 15. januar 2018 aamodt skrev (På 14.1.2018 den 20.54): Som tittelen sier, hvilken er best spot gen3 eller spot trace? Hvilken bør jeg velge for friluftsliv? Ekspander En avsporing kanskje, men jeg brukte Spot før, men etter at jeg byttet til Inreach har jeg ikke sett meg tilbake.. Utrolig betryggende med 2 veis komm. Er det en spesiell grunn til at Spot ønskes? 1 Siter
aamodt Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Skrevet 15. januar 2018 Kjell Iver skrev (På 15.1.2018 den 9.46): En avsporing kanskje, men jeg brukte Spot før, men etter at jeg byttet til Inreach har jeg ikke sett meg tilbake.. Utrolig betryggende med 2 veis komm. Er det en spesiell grunn til at Spot ønskes? Ekspander Er vel helst det at jeg har gps fra før (Garmin GPSmap 64st), og at Inreachen er så svindyr Siter
Kjell Iver Skrevet 15. januar 2018 Pålogget Skrevet 15. januar 2018 aamodt skrev (På 15.1.2018 den 9.50): Er vel helst det at jeg har gps fra før (Garmin GPSmap 64st), og at Inreachen er så svindyr Ekspander Ja - var kreativ selv og kjøpte på et spesialtilbud i en nettbutikk. Kjøp 3 - betal for de 2 rimeligste. Det er i hvertfall en mulighet for å få prisen litt ned. Vi var 3 her på forumet som handlet samtidig. Jeg har ikke noe stygt å si om Spot heller, men det er alltid den gnagende usikkerheten ved om punktet kom frem eller ikke og abb er noe kostbart i forhold til det man føler man får igjen - kanskje- Siter
+Tom42 Skrevet 15. januar 2018 Skrevet 15. januar 2018 aamodt skrev (På 14.1.2018 den 20.54): Som tittelen sier, hvilken er best spot gen3 eller spot trace? Hvilken bør jeg velge for friluftsliv? Ekspander Spot, uansett type anbefales. Og hvorfor gjør jeg det akkurat nå? Jo, kona og jeg satt og spiste en salat og så samtidig på TV2 nyhetene kl 1500. Og der ble en representant fra hovedredningssentralen i Nord-Norge intervjuet om at en redningsaksjon var igangsatt. Og årsaken til redningsaksjonen var at en nødmelding var tikket inn fra Texas, og da visst jeg at meldingen kom fra en SPOT. Fra tid til annen blir SPOTsystemet trukket i tvil, men her funket det altså. 1 Siter
+Memento mori Skrevet 15. januar 2018 Skrevet 15. januar 2018 Tom42 skrev (På 15.1.2018 den 14.30): Og årsaken til redningsaksjonen var at en nødmelding var tikket inn fra Texas, og da visst jeg at meldingen kom fra en SPOT. Ekspander Inreach sitt GEOS iercc ligger i Huston, Texas så det kan også være en Inreach. Siter
+Tom42 Skrevet 15. januar 2018 Skrevet 15. januar 2018 Memento mori skrev (På 15.1.2018 den 17.46): Inreach sitt GEOS iercc ligger i Huston, Texas så det kan også være en Inreach. Ekspander Det er mulig jeg hørte feil, men jeg mener å ha hørt ordet enveissystem nevnt. Likevel, det som er det viktigste er at et nødsystem virket. Og har jeg tatt feil, vel så har jeg det. Siter
+Miamaria Skrevet 15. januar 2018 Skrevet 15. januar 2018 Det sto et sted i en avis at meldingen hadde kommet fra spotten hans. (Ikke nødvendigvis at det stemmer av den grunn, men.) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.