Gå til innhold
  • Bli medlem

Kommunetoppar i Sogn og fjordane.


Agnar

Anbefalte innlegg

Risnesnipa (777moh) 26.06.

For ei tid tilbake skreiv Snilen, at kommunetoppane i Sogn og fjordane antagelig vart dei vanskeligaste av alle fylka.

Det gjorde meg litt nysgjerrig, så eg studerte påstanden litt nermare. Og med ei gjennomsnitshøgde på over

1400 m, og med veldig mange brepasseringar, er det sikkert rett. Det enda med at eg bestemte meg for å prøve å

ta alle 25. Med berre 6 frå tidlegare, og hittil 3 i år, når eg nok ikkje målet i år, og sikkert ikkje neste år heller.

I dag gjekk turen til Risnesnipa, høgast i Hyllestad kommune. Toppen er den vestligaste delen av Lifjellet, med Lihesten

lengst øst. Fant ein merka sti frå Hovland(omtalt av g-arnt før), som ligg rett under fjellet. Imponerande arbeid som er utført med høge murar på det brattaste partiet. Lett og fint å gå når ein er kommen opp på platået. I det nydelege været var det eit flott rundskue frå toppen: i øst Jostedalsbreen, i vest Nordsjøen, i nord Ålfotbreen og i sør

Stølsheimen.

post-517-133474423576_thumb.jpg

post-517-133474423588_thumb.jpg

post-517-133474423598_thumb.jpg

post-517-133474423917_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rapporten Agnar, jeg ser frem til nye turtips. Jeg har Sogn og Fjordane på planen for 2008, da har du sikkert gått opp løypa på de fleste toppene for meg. Jeg har så langt bare besøkt 4 kommunetopper i Sogn og fjordane. Må nok ha hjelp av både taulag og værguder på endel av toppene. Ellers er Nordland et langt lerret å bleke, en av de laveste kommunetoppene der er en liten nøtt. Trænstaven på 338 er visst ikke så enkel å komme opp på, noen som har vært der ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.