Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på 5-dagarstur i Jotunheimen


Martin H

Anbefalte innlegg

Hej!

I början av augusti tänker jag och min vän vandra i Jotunheimen.

Jag har varit där flera gånger förr, men då i trakterna av Krossbu. I år vill jag prova något nytt och funderar på en 5-dagarstur längre österut.

Jag funderar på följande tur;

Dag 1. Spiterstulen - Galdhöpiggen. t&r

Dag 2. Spiterstulen - Glitterheim (icke nödvändigtvis Glittertind)

Dag 3. Glitterheim - Memurubu

Dag 4. Memurubu - Gjendebu

Dag 5. Gjendebu - Spiterstulen

Vad tycker ni om det? Är det en ok 5-dagarstur. Jag är ganska van men min tjejkompis är nybörjare, fast med bra kondition.

Jag mottar gärna kommentarer och synpunkter!

Vänliga hälsningar :roll:

Martin

Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har valgt fine turer! Med godt vær vil jeg anbefale turen over Glittertind.

Turene Glitterheim/Memurubu og Gjendebu/Spiterstulen er ganske lange, men med god kondis er det ikke noe problem.

Bukkelegret, dvs deler av turen fra Memurubu til Gjendebu, kan være noe ubehagelig å gå nedover dersom dere ikke liker bratt terreng. Det er satt ut kjetting for å holde seg i.

Har dere tid anbefaler jeg en dagstur fra Memurubu til Surtningssui. En av de fineste utsiktstoppene i Jotunheimen.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svaret!

Är turerna Glitterheim-Memurubu och Gjendebu-Spiterstulen svåra på grund av fler anledningar än att de just är ganska långa?

Hur är det med höjdskillnaderna på dessa sträckor? Är det många svåra backar?

Jag vet att Gjendebu-Spiterstulen är mycket stenig men jag vet inte så mycket om höjdförhållandena.

Hälsningar

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg til at det er fine turer dere har valgt! Flere av de er lange turer som ikke bare krever god kondisjon, men også sterke føtter og knær. Speiselt siden dere ikke legger inn noen hvile dager.

Nå kjenner jeg ikke deres forutsettninger for lange turer, men dere har helt klart lagt opp til et tøft turprogram.

God tur! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.