Kristin_ Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Planlegger en tur til Finnmarksvidda i midten av august. Vi flyr til og fra Lakselv og siden ingen av oss har besøkt denne delen av landet før, tar vi imot turforslag med takk. Vi har en uke på oss og planlegger å bo i telt! Siter
ozzi Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Fra Skaidi til Porsangerfjorden gjennom Stabbursdalen nasjonalpark. Har aldri vært der selv, men det ser flott ut. Siter
mattings Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Med utgangspunkt i Lakselv tror jeg en bra ukestur er å gå opp Stabbursdalen fra Stabbursnes til Stabbursdalsvatna og østover til Skoganvarri litt sør for Porsangermoen. Jeg har selv gått fra Stabbursnes opp Stabbursdalen og vestover til Alta, men tror turen over til Skoganvarri er et bra alternativ hvis dere skal ned til Lakselv igjen. Dere bør absolutt ha med fiskestang hvis dere liker å fiske da det er mye fisk å få i Stabburselva! Du kan se bilder fra turen jeg gikk på: http://www.mattingsdal.no/turer/stabbur_alta.html Siter
Dybvik Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jepps, ta med fiskestang......Turen fra Stabbursdalen mot Alta er fantastisk! Mulighet til ørret godt over 2 kilo på enkelte vann på distansen! Mer røper ikke jeg=) Siter
Kristin_ Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Skrevet 12. juli 2006 Tusen takk for gode tilbud Veldig fine bilder Rune! Skal bli godt å puste litt i god norsk natur igjen! Siter
LTP Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Laksefjordvidda/Ifjordfjellet er også innen rimelig nærhet av Lakselv, og er mer lettgått enn Stabbursdalen. Holder i tillegg mye fin fisk. Ingen merkede ruter der, men terrenget er fint å gå i, og det er avmerket en del koier på kartet. Resterende områder rundt Lakselv innbefatter fort en del skog og vier, de to ovennevnte er nok blant de mest gå-bennlige alternativene! Siter
ottolund Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Dere kan bl.a. se på turene Til Topps 2006 Porsanger og på sidene til Den Norske Turistforeningen. Se ellers beskrivelse av turer fra asghegg fra Lakselv. Siter
Fjellfante Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Vurderer å starte fra Stabbursnes og gå i retning Lakselv, hvor lange dagsetapper og hvor mange omveier og overnattinger det blir avhenger mye av været... Kan man forvente å finne stier i dette området? Har noen konkrete tips til ruter? Vi er i god form og har vært ute en vinternatt før. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.