bamsefar1 Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Ønsker mulighet for å dra kano etter sykkel. Vet at kanomerket "Linder" har et drag, som festes i fronten på kanoen og i setepinnen på sykkelen. ( http://www.linder.se/sidor/products.asp?prodid=123 ) . Har selv en Grumman alu-kano. Har ikke funnet tilsvarende drag blant ekstrautstyret til disse. Noen som har innspill ? 1 Siter
magne.brynjulfsen Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Hei Bamsefar 1. Hvis du kjøper en kanotralle (for eksempel på biltema 400 kr), så kan du prøve å feste en litt lang stang fast i tralla som akal vere draget. Måten å feste denne på er å kanskje sveise, skrus fast eller bruke klemmer. Så trenger du noe som du kan feste til sykkelen, for eksempel det du bruker til å feste sykkel-tilhengeren med. denne fester du til draget på samme måte. og da har du en henger. For å dra den etter sykkel kan det lønne seg å ha en lett kano. husk å stroppe den fast. Lykke til hilsen magne. Siter
Geb Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Husker min far laget en slik en gang. Tror han brukte to gamle sykkelhjul som utgangspunkt, og laget en slags krybbe til å ha kanoen i. Så ble kanoen stroppet/surret fast til krybben. På ryggen av barnesetet til sykkelen (der jeg satt) var det festet en slags krok med hullbånd, inntil en treklosse. Så var det laget en anordning i baugen på kanoen som ble festet til barnesetet mitt. Dette fungerte helt fint, såg ut som Reodor Felgen hadde konstruert den. Siter
Kurt S Skrevet 4. februar 2020 Skrevet 4. februar 2020 Ser dette er en gammel trpåd, men svarer allikevel: https://www.westsystem.no/p/15776/nordmarka-kajakk--og-kanotralle-for-sykkel 1 Siter
AN Skrevet 23. mars 2024 Skrevet 23. mars 2024 Eldgammel tråd, men jeg prøver likevel. Jeg har fått tak i en Nordmarka-tralle med sykkeldrag, men bruksanvisningen manglet. 😅 Så om noen har kunnskap om hvordan montere, så setter jeg pris på tips! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.