Gå til innhold
  • Bli medlem

Norefjell


Gjest

Anbefalte innlegg

Har muligens tenkt meg på en dagstur til Norefjell. Ca. hvor mange timer tar det å kjøre fra Oslo-området?

Hvor lang er egentlig runden over både Høgevarde og Gråhøgda (som såvidt jeg har skjønt er de to høyeste toppene der oppe)?

Dersom man skal gå denne runden, er det greit å gå inn nordfra fra Krøder-siden, eller bør man gå fra Eggedal? Ser i kartboken at det går en vei fra noe som heter Gandrud og et stykke innover mot fjellene. Er denne kjørbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør vurdere å gå fra Tempelseter på Eggedalssiden. Det tar to timer å kjøre dit fra Oslo.

Det går an å gå fra Tempelseter til Høgevarde, videre til Gråfjell og tilbake til Tempelseter på en dag, men det er en lang tur. Bakkene opp til Høgevarde er temmelig kjedelige også. 6-7 kilometer i slak motbakke.

Terrenget rundt Gråfjell og Ranten er mye mer variert enn Høgevarde synes jeg. Ranten (ligger midt mellom Høgevarde og Gråfjell) må man absolutt få med seg.

Runden er (synes jeg) en utrolig fin skitur, særlig rundt Gråfjell. Jeg besøker disse toppene mye oftere om vinteren enn om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.