Populært innlegg Terka Skrevet 1. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 1. desember 2017 (endret) Jeg sparker like godt i gang julekalenderen med en liten ekstra «fortelling». Mange ganger har jeg hørt at jeg er litt ADHD-light. "Hvordan får du til å gjøre alle de tingene du gjør?" "Du er jo så aktiv hele tiden!" "Du finner på så mye!" Osv.,, Sannheten er at jeg egentlig er et stort dovendyr, lider litt av samme egenskaper som Donald. Jeg synes det er fantastisk godt å ligge på sofaen og drømme seg bort. Så hvorfor drar jeg på tur? Hvorfor stikker jeg ut på tur når det er bekmørkt? I striregn, vind og et par plussgrader. Hvorfor bader jeg frivillig i seks plussgrader I april måned? Smiler når jeg er våt inn til huden og fryser? Jeg har fundert litt på dette, og kommer egentlig aldri frem til det hele fulle og gode svaret. For det ser for min del ut til at svaret kanskje ligger bak neste fjelltopp, eller på neste øy man kommer til. Men en ting jeg har funnet ut er i hvert fall at det å være på tur er fantastisk godt. Det å være ute i naturen gjør noe med pulsen, «stressfaktoren» ift alt det man hele tiden skulle ha gjort. Det å føle elementene som vind, temperatur, fuktighet rett på kroppen. Det å gå seg go’sliten. Det å balansere i steinura og lure på veien videre, og deretter finne veien videre. Alle disse tingene er så uendelige mer ekte og alltid en bedre opplevelse enn det å sitte i sofaen og se på at andre opplever. Ikke noe kunstig laget i et studio eller fortalt ut fra hvordan andre opplever det. Det er mine opplevelser, direkte innstprøytning via mine sanser, 100% ekte. Hvorfor drar du på tur? Endret 1. desember 2017 av Terka 28 4 Siter
AK74 Skrevet 1. desember 2017 Skrevet 1. desember 2017 Kjente meg veldig igjen i det du skriver😄 2 Siter
Shun Skrevet 1. desember 2017 Skrevet 1. desember 2017 Ekte naturopplevelser direkte til sansene. Bli go'sliten, som du skriver. Endring av miljø; jeg har som målsetning å oppsøke nye og ukjente steder, istedenfor det lettvinte ved å gå i kjente, opptråkkede spor. Tenker det er sunt å bruke kropp og sinn på den måten. Mye sunnere enn mange alternativer. 2 Siter
Kjell Iver Skrevet 1. desember 2017 Skrevet 1. desember 2017 Takk for et flott bidrag! (Jeg har fundert på om vi ikke etterhvert er såpass modne her på forumet at vi kanskje kunne hatt en kategori der hver og en presentere seg for resten av forumet - litt historikk og litt om planer, erfaringer, turer osv.) Jeg kjente meg veldig igjen i det du beskriver. Friheten og freden i høyfjellet er uslåelig - spesielt når man vet at den også kan være nådeløs om man ikke tar sine forholdsregler 2 Siter
martin.m Skrevet 1. desember 2017 Skrevet 1. desember 2017 Veldig fin 1'ste julekalenderpost @Terka Kjenner meg godt igjen i det du skriver, det er mye av de samme grunnene til at jeg drar på tur. Basale gleder og intense, sanselige opplevelser i natur. 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 2. desember 2017 Skrevet 2. desember 2017 Gode tanker og fint skrevet. Tenker mye av det samme som deg jeg også 1 Siter
+Memento mori Skrevet 2. desember 2017 Skrevet 2. desember 2017 Fine ord, som setter ting litt i perspektiv. Opplever at litt for mange skal ta de samme turene, og er avhengig av 100% vær for at turen etter deres mening er vellykket. Målet for turen for enkelte er et bra bilde. Du Terka nyter livet, og tar turer du husker. Selv liker jeg litt rufset vær, og kjenne at jeg lever. Behøver nødvendigvis ikke gå fort, langt eller til et spesielt pent sted. Holder noen ganger til å med ligge i telt i hagen og nyte det dårlige været/teste et telt. Når jeg drev med gruve/grotteklatring fikk jeg ofte spørsmål om hvorfor! Vet vel ikke hele svaret enda...... 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.