HannKatta Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Denne brukbar?:http://www.nrk.no/mat/peanottsjokolade-1.7017330 INGREDIENSER 1 glass grovt peanøttsmør 2 dl lys sirup 1 dl sukker 4 dl corn flakes 2 dl kokos 200 g lys kokesjokolade Rist kokosmassen gyllen i en tørr stekepanne. Smelt sammen peanøttsmør, sirup og sukker over svak varme. Hvis du får fatt i det, kan du bruke finkornet sukker – det smelter på en litt annen måte enn vanlig sukker. Trekk kasserollen til side, og bland inn corn flakes og kokos. Kle en liten langpanne med plastfilm. Trykk massen jevnt utover bunnen i formen. Tykkelsen bær være cirka én centimeter. Smelt sjokoladen over vannbad. Bre den jevnt utover «karamellen», og sett formen kaldt. Når massen er stiv, løfter du den ut av formen, og skjærer den i jevne biter. Peanøttsjokoladen holder seg godt hvis den oppbevares i en tett boks i kjøleskapet. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Kansje @Tessatroll er så snill at hun legger ut oppskriften på Snickerskaka hun lager Den er jo velprøvd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 23 timer siden, tubbs skrev: Kansje @Tessatroll er så snill at hun legger ut oppskriften på Snickerskaka hun lager Den er jo velprøvd. Det kan eg når eg finn den att i flyttelasset 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 26 minutter siden, Tessatroll skrev: Det kan eg når eg finn den att i flyttelasset Ligger sikkert sammen med boka di ! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 2 timer siden, tubbs skrev: Ligger sikkert sammen med boka di ! Sure thing 🤣 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Jeg har outsourcet peanut sjokoladen til Snickers mini. På vinteren er det ikke nødvendig å forsøke å holde den varm, men bare la den fryse. Når den er god og frossen blir den "crispy", og nesten lettere å få tygget i seg enn ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+tshansen Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 3 timer siden, tubbs skrev: Ligger sikkert sammen med boka di ! I disse dager, når det er på mote å være eller bli støtt av den minste lille ting, vil jeg kalle det et dristig bilde hahaha 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Følger man 2 regler så går slikt ofte bra Vær sikker på at vedkommende har humor samt bor minimum 50 mil unna 3 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
derp Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Høres jo godt ut, men syns ikke det virker å gi så mye energi da. Som enkel snacks er det sikkert greit, men ville kanskje gått for noe litt mer kraftig på tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannKatta Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 Prøvde denne som såg god ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 På 5.12.2017 den 20.10, derp skrev: Høres jo godt ut, men syns ikke det virker å gi så mye energi da. Som enkel snacks er det sikkert greit, men ville kanskje gått for noe litt mer kraftig på tur. Om du finn ein kalorikalkulator trur eg du vil sjå at snickersvariantar gir mykje energi i forhold til vekt. Det er ein grunn til at nøtter og sjokolade er mykje brukt på turar der kaloriinntak er viktig 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
derp Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 På 19.12.2017 den 21.04, Tessatroll skrev: Om du finn ein kalorikalkulator trur eg du vil sjå at snickersvariantar gir mykje energi i forhold til vekt. Det er ein grunn til at nøtter og sjokolade er mykje brukt på turar der kaloriinntak er viktig Jaja, er ikke i tvil om det. Bruker selv en variasjon av denne oppskriften: https://triallan.com/2013/11/03/hjemmelagde-energibarer-for-folk-i-farta/ Syns bare sukker, sirup og cornflakes ikke virka som det med mest næringsinnhold i seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Ett greit alternativ er honey flapjacks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virrma Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 31 minutter siden, tubbs skrev: Ett greit alternativ er honey flapjacks Oppskrift? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 43 minutter siden, virrma skrev: Oppskrift? Håper link på engelsk er ok i første omgang. Ikke bare @Tessatroll som ikke finner kokeboka Jeg bytter ut halvparten av honningen med lys sirup og hiver ofte oppi litt knuste nøtter og rosiner. Kaka har "reddet" meg gjennom mange kalde fiskeøkter senhøstes. Kos å sitte i mørket og se Kelly kettelen koke opp kaffe/tevannet mens man knasker litt kalorikake http://www.caughtbytheriver.net/2009/08/28/cake-by-the-river-5/ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imp Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 En litt enklere og sunnere oppskrift er peanøttsmør og 70% sjokolade. Smeltes sammen. Tilsett Stevia til den er salt nok. La stivne i former. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E. Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Er ikke stevia søtt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 (endret) Snickerskake/bar - 2,5 dl sirup - 1 dl sukker - 1 glas peanøttsmør - 1 dl kokosmasse - 1 l cornflakes - 1 ts vaniljesukker - 100 gr peanøtter - 2 platers lys kokesjokolade - 2 ss delfiafeitt Smelt sirup, sukke rog peanøttsmør i ein kjele. Bland inn kokos, corn flakes, vaniljesukker og peanøtter. Brei utover i ei bakepapirkledd form (omalg 28x20 cm). Sett kaldt til stivna. Smelt sjokolade saman med delfiafeitt og fordel oppå kaka. Sett kaldt igjen. Del opp i høvelege konfektbitar eller barar om det er til tur. Rullast inn i remser med bakekapir. 3-4 barar per remse, olegg i ziplockpose. Berre å "rulle" ut ein bar ved behov. På bilete; snickers i front, bjørnebrød bak. Endret 2. januar 2018 av Tessatroll Redigert inn ingrediens som var gløymt. 6 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AK74 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 På 22.12.2017 den 10.04, Tessatroll skrev: Snickerskake/bar - 2,5 dl sirup - 1 dl sukker - 1 glas peanøttsmør - 1 dl kokosmasse - 1 ts vaniljesukker - 100 gr peanøtter - 2 platers lys kokesjokolade - 2 ss delfiafeitt Smelt sirup, sukke rog peanøttsmør i ein kjele. Bland inn kokos, corn flakes, vaniljesukker og peanøtter. Brei utover i ei bakepapirkledd form (omalg 28x20 cm). Sett kaldt til stivna. Smelt sjokolade saman med delfiafeitt og fordel oppå kaka. Sett kaldt igjen. Del opp i høvelege konfektbitar eller barar om det er til tur. Rullast inn i remser med bakekapir. 3-4 barar per remse, olegg i ziplockpose. Berre å "rulle" ut ein bar ved behov. På bilete; snickers i front, bjørnebrød bak. Mmm, disse ble gode😄 kjøpebarene kan ikke måle seg! Takk forat du delte oppskrifta😄 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 37 minutter siden, AK74 skrev: Mmm, disse ble gode😄 kjøpebarene kan ikke måle seg! Takk forat du delte oppskrifta😄 Så bra Dei er både mine og kidsa sine favorittar 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sig Man Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 @Tessatroll : med eller uten cornflakes? Og evt hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, Sig Man skrev: @Tessatroll : med eller uten cornflakes? Og evt hvor mye? Setr at eg har hoppa elegant over cornflakes i lista. Men ja, med. 1 liter er mengda! Skal korrigere det inn i oppskrifta også 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 På 12/28/2017 den 13.39, AK74 skrev: Mmm, disse ble gode😄 kjøpebarene kan ikke måle seg! Takk forat du delte oppskrifta😄 Ser at eg har hoppa fint over å angi mengde cornflakes, men det skjønte du kanskje 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AK74 Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 21 minutter siden, Tessatroll skrev: Ser at eg har hoppa fint over å angi mengde cornflakes, men det skjønte du kanskje Tok bare sånn passelig i😉👍🏻 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.