Populært innlegg fant Skrevet 24. november 2017 Populært innlegg Skrevet 24. november 2017 I 2016 (13.-17. juni) ble turen lagt til Njardarheim, sør for Suleskarvegen. Vi (Jens og jeg) har vært der før, og vi kommer til å dra dit igjen. Det er et område etter vår smak. Varierte fiskemuligheter i elver, tjern og vann, lite folk, flott natur og gode padlemuligheter (uten for mange og lange portager), lite mygg og gnagsår, og mye medvind for Allyen. Vi parkerte ved Suleskarvegen, bærte sørover til Øyuvsvatnet, padlet til sørenden, bærte videre til Sandvatnet, romlet så rundt i området, både øst og sør for Sandvatnet noen dager før vi tok samme vei tilbake til bilen. Fiske var bra, men det manglet de helt store denne gangen. Men det viktigste er å få fråtsa i fisk noen ganger om dagen. Spesielt sprøstekt ørret som Jens er ekspert på, er en nødvendighet på en sånn tur. Villmarksfølelsen var stort sett tilstede (blant annet en kongeørn sørget for det). Men det er en fordel å tolerere/ignorere sau. De ordner med fine forhold for bakslengen da. Enda viktigere enn villmarksfølelsen er vel frihetsfølelsen som en slik tur gir. Vi har som regel en grovplan, et område vi skal til, resten tar vi underveis. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 11 Siter
+cthore Skrevet 24. november 2017 Skrevet 24. november 2017 Ser ut som dere har hatt en flott tur. Siter
Eivind T Skrevet 24. november 2017 Skrevet 24. november 2017 Herlig område dere har vært i. Har selv vært noen turer med fint fiske nord for veien i sommer. Takk for kjekk rapport. Siter
+tshansen Skrevet 25. november 2017 Pålogget Skrevet 25. november 2017 Jeg blir helt sjuk av å lese slikt og se slike bilder på denne kanten av året. Lengter til sommer/høst igjen. Siter
Kjell Iver Skrevet 25. november 2017 Skrevet 25. november 2017 Takk for en flott rapport! Jeg plottet denne inn på turkartet vårt som en kanotur ved Suleskard. (Man får da plottet inn turen i turkartet, og man får lenke til Mine turrapporter ved profilbildet, og man kan søke på kanotur i turkartet samt at man i selve rapporten får et kart omtrentlig) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.