Gå til innhold
  • Bli medlem

haukeliseter - middalsbu


jarle

Anbefalte innlegg

fikk en mail fra noen dansker, noen som kan hjelpe?

Hej Jarle.

kender du til ruten mellem Haukeliseter og Middalsbu ?

-eller er der ander der ved noget?.

vi vil gerne undgå at gå de første 5 km. på rigsvejen.

Måske vi kan parkere på vejen ved rutens start??.

Men vi kommer retur fra hellevasbu det betyder at vi må forlade ruten for at hente bilen. kan du / i hjælpe ??.

5 ældre danskere. Erik

svar til eo.afd8(ætt)stofanet.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får en anden dansker blande sig?

Jeg har aldrig gået i området selv, men jeg har kart 1414 IV (udgaven fra 1969), fordi jeg en gang var startet på en tur, hvor vi havde planlagt at skulle slutte på Haukelifjell. På kartet er er ikke angivet anden rute mellem Haukeliseter og Middalsbu end den, der starter fra E134 nogle km længere mod vest. Jeg vil tro, at letteste vej direkte fra Haukeliseter er at følge ruten mod Hellevassbu ca. 8 km frem til vatn 1323, derefter følge norøst-foden af Nupseggi eller sydvest-bredden af Holmasjøen og fortsætte gennem Trolldalane og Trossodalen til Middalsbu. Når I kommer tilbage nogle dage senere, kommer I til at gå de sidste 8 km på en strækning, hvor I tidligere har gået i modsat retning, men det er vel alligevel bedre end at gå nogle km på E134.

Med kart og kompas ville jeg ikke betænke mig på at gå denne tur, selv om den ikke er mærket. Kart og kompas trænger I uanset, så brug det! Come on - hvad er problemet?

Lars M

PS: Det er selvfølgelig på jeres eget ansvar, I går i fjellet, men det er det jo altid - også på mærkede ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.