Galvan Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Hei! Jeg ble i sommer den lykkelige eier av en Ally 16`5 kano, og har hatt noen turer på vannet i løpet av sommeren og høsten. Jeg har for noen dager siden gått til anskaffelse av en kanotralle, som jeg ikke har pakket ut av plasten ennå, nemlig Nordmarka kanotralle: https://www.westsystem.no/p/12235/nordmarka---kanotralle-og-kajakktralle . I utgangspunktet hadde jeg på forhånd bestemt meg for den legendariske Beaver-tralla (på bakgrunn av lesing på nettet), men ble "overbevist" av selgerens argumenter for den litt dyrere/noe tyngre Nordmarka-tralla. Det skal sies at min kunnskap om kanotraller er noe begrenset, og jeg lot meg nok overtale av "fagmannen". Jeg har for øvrig tidligere lånt den rimelige "Biltema-tralla", men denne falt ikke helt i smak for min del. Bestemte meg derfor for å gå for en annen (og dessverre noe mer kostbar) modell. Ble litt usikker i etterkant på kjøpet av tralla på; om jeg likevel skulle gått for den litt rimeligere (og en del lettere) Bever-tralla? Vekt på tralla bør kanskje ikke ha så mye å si, ettersom den enten vil ligge i bilen (under transport), eller i kanoen under padling? Jeg har fortsatt mulighet til å bytte tralla inn i en annen modell - noen som har argumenter for om man ideelt sett burde gå for en Bever, eller er det slik som West system skriver: at Nordmarka er markedets beste kanotralle? Noen med erfaring fra Nordmarka-tralla/beaveren? Takker for svar! Endret 16. oktober 2017 av Galvan Siter
peik Skrevet 30. oktober 2017 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg har brukt Beaver-trallen i alle år og er fornøyd med den. Nordmarkatrallen ser ut til å ha større hjul og triller sikkert bedre og er lettere å trille på ujevn sti vil jeg tro. 1 Siter
Anders_G Skrevet 30. oktober 2017 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg har brukt nordmarka tralla ett par år nå, syntes den er helt suveren. Ingen erfaring med beaver, så den kan jeg ikke si noe om. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.