Gjest Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Elsker min gamle Haglöfs pakkerammesekk, men den begynner å dra på årene. Selve sekken er noe nyere, men ramme, hoftebelte og skulderstroppene er fra midten av 70-tallet. Etter flere reparasjoner og et museangrep måtte jeg innse at hoftebeltet ikke ville klare noe særlig flere turer. Haglöfs har ikke reservedeler til disse sekkene lengre (ovverraskende...), så da måtte jeg sy selv... Benyttet samtidig anledning til å gjøre noen forbedringer på måten hoftebeltet festes til rammen. Stoffet som ble brukt er 350g Cordura fra Extremtextil. Polstringen består av 2x 5mm sammenlimt EVA skum. På det meste måtte det sys gjennom 4 lag cordura, 10mm EVA og 2 lag webbing. Helt i grenseland av hva symaskinen kunne klare. Håper sekken hermed klarer i hvert fall 10 år til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.