Karbonfilt Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Hei, Jeg bestilte varer hos allrando.no 26.6.17. Betalingen har gått gjennom, men har ikke mottatt ordren, og har heller ikke fått svar på facebook eller mail. Er det noen som vet om de fortsatt er i drift? Uansett greit å være klar over hvis andre vurdere å handle der. Ps. Jeg er ny på forumet så gi gjerne en lyd om hvor dette burde vært postet hvis dette ikke er riktig plass. Siter
Gittiamo Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Hjemmesiden er nede nå og tallene er ikke akkurat strålende. Du burde få tak i eieren her direkte for å få igjen penga før firma går konkurs. https://www.proff.no/selskap/allrando-as/oslo/kjøkkenutstyr-glass-og-steintøy/Z0IPSXV6/ 2 Siter
Prebb Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Hvis du har betalt med kredittkort så er kortutsteder ansvarlig for å refundere pengene dersom selger går konkurs.https://www.dinside.no/okonomi/du-kan-ha-krav-pa-pengene-tilbake/61204437 1 Siter
Karbonfilt Skrevet 12. september 2017 Forfatter Skrevet 12. september 2017 Takk for gode svar:) Jeg skal prøve å få tak i eieren direkte. Det er verdt et forsøk, men tviler vel på at han svarer. At kortudsteder er ansvarlig for å refundere penger ved konkurs var jeg ikke klar over, det skal jeg absolutt sjekke opp i Siter
Gjest Björn Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Karbonfilt skrev (På 12.9.2017 den 18.34): At kortudsteder er ansvarlig for å refundere penger ved konkurs var jeg ikke klar over, det skal jeg absolutt sjekke opp i Ekspander Gäller kreditkort endast! Får du inte varan så behöver du heller inte betala. Men det är en process du måste igenom, så ta kontakt med dem och få de formulär du skall fylla i för att skicka in. Siter
Julie_G Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Jeg har veldig god erfaring med allrando. Da de ikke rakk å sende brenneren jeg bestilte tidsnok til at jeg skulle få den med meg på tur, kjørte de innom og leverte den på dør. Så sikkert bare å ta kontakt Håper det ordner seg! 1 Siter
+zimwalker Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Bestilte en flaske i titan ifjor, 4.sept. 12.sept etterlyste jeg leveringsbekreftelse. 15.sept svarte de at pakken var sendt med A-post, og at om jeg ikke hadde mottatt den kunne den ha gått tapt i postgangen. Flasken jeg hadde bestilt var de nå tom for sa de. De tilbød seg å sende meg en mindre utgave, og sende den opprinnelige flasken når de fikk den inn igjen. Det var jeg ikke interessert i og ba om pengene tilbake. Dagene etter kom den melding fra paypal om refusjon. Betaler alltid fra min paypal konto når jeg handler hos ny/ukjent forhandler, da de er effektive dersom det butter i mot og levering uteblir. Men slapp altså å bringe Paypal inn i dette tilfellet, skjønt jeg tror det hjelper at forhandler ser at betalingen kommer via dem. (btw flasken de påstod å ha sendt som brevpost dukket aldri opp) 1 Siter
Prebb Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 Björn skrev (På 12.9.2017 den 18.39): Gäller kreditkort endast! Får du inte varan så behöver du heller inte betala. Men det är en process du måste igenom, så ta kontakt med dem och få de formulär du skall fylla i för att skicka in. Ekspander Når du handler på nett med norske visa (og lignende) debetkort bruker man i praksis kreditt-delen og derfor regnes de også som kredittkort. Artikkelen jeg delte nevner at debetkort gjelder også, men jeg vet ikke om de sikter til dette spesifikt, eller om reglene også ville vært gyldige for et debetkort uten kreditt-tilknytning (om det finnes). 1 Siter
Kjell Iver Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 @Allrando.no annonserte her på forumet for noen år siden. Kan jo gjøre et forsøk på å sende han en melding her.. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.