Ranglefant Skrevet 8. september 2017 Skrevet 8. september 2017 Kjøpte ei flaske med impregnering på en sportsbutikk i dag. Kostet 179,- for en halv liter på sprayflaske. Ser bakpå flaska at eneste ingrediens er "isopropanol". Er det så at jeg da kan gå på en byggvarebutikk og kjøpe en flaske med det samme stoffet til 50 kroner literen og spraye på klærne mine, eller er det noe jeg overser her? Siter
tusjmann Skrevet 8. september 2017 Skrevet 8. september 2017 Isopropanol er jo bare sprit, riktignok ikke av sorten man bør drikke, for den er seig å bryte ned. At den skal ha impregnerende effekt har jeg liten tru på, det må være noen andre stoffer også. Siter
Vagabond Skrevet 8. september 2017 Skrevet 8. september 2017 Du kan ikke bruke isopropanol som impregnering da isopropanol er vannløselig og vil derfor ikke frastøte vann i det hele tatt. Isopropanol er også svært flyktig og vil fordampe fra klesplagget og bli borte i løpet av minutter. Impregneringsflasken du kjøpte inneholder som tusjmann er inne på, forhåpentligvis andre ingredienser også. Siter
+TheSleepwalker Skrevet 9. september 2017 Skrevet 9. september 2017 (endret) Isopropanol er nok bare løsemiddel. Hvilket produkt er det snakk om? Edit: står det "inneholder isopropanol", eller "inneholder: isopropanol"? Den første vil forsåvidt være korrekt, mens den andre bare e tull Endret 9. september 2017 av TheSleepwalker 1 Siter
Ranglefant Skrevet 10. september 2017 Forfatter Skrevet 10. september 2017 Det stod "Content: Isopropanol", ikke noe mer. Har kastet flaska og husker ikke merket. Buksa og hatten den ble brukt til å impregnere har uansett holdt tett hele helga Siter
+TheSleepwalker Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 I så fall ville de nok holde selve impregneringsmiddelet hemmelig. Lurer forsåvidt på om det er suspensjoner eller løsninger som blir brukt i slike sprayflasker 🤔 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.