ELEL6200 Skrevet 1. september 2017 Skrevet 1. september 2017 (endret) Noen som har erfaring med Stone Glacier ryggsekkene? http://gramjegeren.no/nettbutikk Jeg vurdere Stone Glacier Cirque 6200. Det frister også med en modell med "hylle" selv om sekken ikke skal brukes på jakt. Endret 1. september 2017 av ELEL6200 Siter
ELEL6200 Skrevet 8. september 2017 Forfatter Skrevet 8. september 2017 Ingen i Norge som har kjøpt denne type sekk? Hva er i såfall alternativene? Siter
Svandal Skrevet 8. september 2017 Skrevet 8. september 2017 Hvis målet er å lette børen ville jeg først redusert vekta på telt, sovepose, liggeunderlag, turkjøkken osv og spart ny sekk til slutt.Hvis det er slik at du ønsker en lett storsekk har du jo seekoutside sine sekker som er poppis over atlanteren. stone glacier har jeg ikke lest mye om dessverre Siter
ELEL6200 Skrevet 16. september 2017 Forfatter Skrevet 16. september 2017 Takk for tipset:) Telt 2,7kg (3 personer), sovepose (950g) og resten av utstyret anser jeg som lett nok. Først og fremst vil jeg ha en sekk som gir en behagelig opplevelse for rygg og skuldre når mat og utstyr for 1 voksen og to barn skal forflytte seg i fjellet. Vi trenger god plass til maten som for oss er en viktig del av den fantastiske opplevelsen det er å ferdes i fjellet. Så målet er ikke hovedsakelig å lette børen, men å kjøpe en sekk med stor plass og som tåler høy vekt og har ett bæresystem som er svært bra. At sekken er lett er bonus:) Har nå en Arc'teryx Bora 95, men har lyst til å teste noe annet. Siter
Dingsen Skrevet 16. september 2017 Skrevet 16. september 2017 Jeg er ingen ekspert, men har inntrykk av at lette sekker ofte ikke er stive nok til tung last. Se på UL sekker, som du nevnte over, vs jaktsekker som er konstruert for å bære en del kilo. Eller så er stropper og reimer for smale over skuldrene. Siter
+cthore Skrevet 16. september 2017 Skrevet 16. september 2017 Stone Glacier sekkene virker å være populære blandt reinsjegere. Sjekk kammeret.no - http://www.kammeret.no/topic/56263-go-light/?page=2 . Har også møtt noen i fjellet i år som er veldig glad de har byttet fra Recon/powerframe. Siter
Oslo Skrevet 5. desember 2017 Skrevet 5. desember 2017 Jeg har en stone glacier et eller annet (ca 70 liter) Kjøpte den for ca fire år siden og solgte de andre storsekkene kort tid etter. Den begynner og bli litt slitt, spesielt i bunnen, men jeg sender den til reparasjon når jeg synes det blir nødvendig for sekken skal jeg ja så lenge jeg kan. Det tyngste jeg har bært er 25 kg og det gikk helt fint. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.