runegutt123 Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg går å tenker på et telt til i stallen. Teltet skal være en eller anna Iglo form Duk avr Rip stopp Innvendig monimum 1 meter høyde, og med god plass for 2.(er en røsslig kar) Fortelt må ha plass til oppakning og fiskestenger. Teltet kommer ikke til å bli brukt om vintern, jeg har vintertelt til sånn. Jeg er ikke imponert over Helsport, så jeg tenker å se på endel utenlandske ting. Noen råd? Siter
Vidvandre Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hvilke dårlige erfaringer har du med Helsport? Av utenlandske merker er vel Hilleberg en god kandidat? Siter
Tarjei Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Kjøp skandinavisk! Jeg kjøpte akkurat mitt andre Hilleberg (Unna). Det er ikke så mange "iglo" telt som har store fortelt. Men Hilleberg Staika og Jannu har i alle fall noe plass. t Siter
k0ss Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hilleberg Saivo: 3 manns, høyde 110, bredde 170, ca 4,5kg Ellers har Exped noen telt som er verdt å ta en titt på. Jeg er ute etter noe av det samme. Kommer til å bruke det alene, men vil ha plass til to. Sikter på Hilleberg Staika: høyde 110, bredde 140, ca 3,5kg Men får aldri helt bestemt meg.. Er jo tross allt snakk om litt penger for Hilleberg Siter
runegutt123 Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Skrevet 15. juni 2006 Sikkert min teltsmak som er helt feil. Jeg liker bare ikke Helsport, synes det er ofr dyrt i forhold til kvalitet, og jeg har allerede tunelltelt. Det er Iglo jeg vil ha. Hilleberg er absolutt aktuelt, og MSR. Holmeslett er telt jeg absolutt hadde sansen for. Finnes disse å få tak i uten stormmatte? Noen av dere som har prøvd disse teltene? Siter
k0ss Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Loffen har ett, om jeg ikke husker feil Om du vil ha kuppel telt, prøv å bestem deg hva du trenger av styrke, fortelt, innganger, vekt.. Så blir det litt enklere å bestemme seg for modell! Siter
runegutt123 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Jeg måtte ha funnet en forbedra utgave av mitt gamle hiker-telt. Fordeler: 1,4Kg, plass til 4 voksne. Ulempe: Gammeldags hus-design, enkelt tak, for dårlig lufing, ikke myggnett i dør. Siter
runegutt123 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Behov: Styrke: Ikke allverden, jeg fisker og er ikke tindebestiger. Sesonger: Sommer Vekt: Lettest mulig Krav: Høyde, og ettvint. Vil helst ha Iglo. Plassbehov: 2 mann med oppakning. Lavvo er helt uaktuelt. Kommer aldri til å brenne bål i telt, sånn har man primus til. Helst RipStop duk. Siter
k0ss Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hva med Hilleberg Jannu? innertelt lengde:235 høyde:100 bredde:145 vekt: 2,5-2,8 kg Men kanskje litt liten plass til utstyr i dette teltet? Kerlon 1200 ytterduk (er det rip-stop?) Siter
Tarjei Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hva med Hilleberg Jannu? innertelt lengde:235 høyde:100 bredde:145 vekt: 2,5-2,8 kg Men kanskje litt liten plass til utstyr i dette teltet? Kerlon 1200 ytterduk (er det rip-stop?) Jeg foreslo Jannu lengre oppe, Kerlon 1200 duken har ripstop og 12 kilo rivstyrke! Siter
Fiskaren Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Et tips når det kjelder telt. Vannsøylen i bunnen på teltet børe være minst 5000. Teltbunnen er helt klart mye mer utsatt enn ytterteltet, så i ytterteltet trenger du ikke mer en 3000. Pass også på at glidelåsen er enten Ykk eller Opti. Ykk er vel mest vanlig, helst også toveis. Ellers så er jeg helt enig i det som blir sagt om Helsport her. "Alle" Helsport telt har rett og slett for lav takhøyde. Det er ubehagelig og tungvint å skifte inne i teltet. Siter
runegutt123 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Skrevet 17. juni 2006 Takker Skal se på Hillberg. Ellers likte jeg Holmeslett Backwood. Er egentlig noe sånt jeg er på jakt etter, men noen kilo lettere hadde ikke gjort noe. Her blir det litt tenking. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.